{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

استعدادهای درخشان خوشنویسی، عاجز از امرار معاش با هنر خود هستند

استعدادهای درخشان خوشنویسی، عاجز از امرار معاش با هنر خود هستند
کدخبر : 10061

مدیر گالری دیلمان گفت: حالا که خبرهای ثبت خوشنویسی در یونسکو نگاه‌ها را به این هنر جلب کرده است، مسئولان به خوشنویسان معاصر و جوان توجه کنند تا شاید شرایط انبوهی از استعدادهای درخشان که از امرار معاش از راه هنر عاجز اند، بهبود یابد.

به گزارش هنر ام‌روز، هدیه مرتاضیان، مدیر گالری دیلمان ابراز امیدواری کرد: ثبت جهانی "برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران" در یونسکو سبب شود قدر هنر و هنرمندان ایرانی را بدانیم و برای اشاعه آنها در دنیای معاصر متدهای پیشرو را به کار گیریم.

مرتاضیان خاطر نشان کرد: همه می دانیم معتبرترین موزه های دنیا خط نوشته های ایرانی را چون دُر گرانبها در گنجینه های فاخر خویش نگاهداری می کنند و همواره بالاترین رکوردها در معتبرترین حراج های دنیا به این آثار تعلق می گیرد؛ اما این هنر آبا و اجدادی در سرزمین مادری جفا می بیند و آن سان که شایسته است قدر و منزلت نمی بیند. 

او افزود: کافی است برای دانستن عیار محبوبیت امروزین خوشنویسی ایرانی، فضاهای هنری و عمومی کشورهای منطقه را جست‌وجو کنیم، از خط نوشته های اصیل تا نوآوری های این عرصه خواهان زیاد دارد و ما از اشاعه این مهم غفلت می کنیم؛ در حالی‌که اگر کار علمی و سیستماتیک درباره تبلیغ و بازاریابی این گونه هنری انجام دهیم هم از منظر معنوی انتقال فرهنگ و جهان بینی و هم از منظر مادی ارزآوری ثمرات سرشاری نصیب کشور و هنرمندان مان خواهیم کرد.

مرتاضیان در پایان گفت: امیدوارم به یمن این اتفاق مبارک، نهادهای تصمیم ساز در ایران ضمن فراهم آوردن زمینه های دیده شدن هنر خوشنویسی در داخل و خارج کشور، با در نظر گرفتن مشوق های مناسب، بخش های خصوصی فعال در این عرصه را یاری کنند تا با قدرت و جسارت بیشتری در عرصه های بین المللی برای اعتلای هنر ایران بکوشند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها