{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

افتتاح نگارخانه اسلامی در بزرگترین موزه هنر هند

افتتاح نگارخانه اسلامی در بزرگترین موزه هنر هند
کدخبر : 10956

نگارخانه ویژه هنر اسلامی تا سال آینده میلادی در موزه «سالار یونگ» حیدرآباد واقع در جنوب هند افتتاح خواهد شد.

به گزارش هنر ام‌روز، موزه سالار یونگ بزرگترین موزه هنر هند و سومین موزه بزرگ این کشور بوده و وسعت آن از تیت مدرن و موزه ملی آمستردام هم بیشتر است. در حال حاضر از ۴۶ هزار اثر موجود در این موزه، دو هزار و ۵۰۰ مورد آثار و مصنوعات اسلامی هستند که بین نگارخانه‌های هندی، خاورمیانه‌ای و اروپایی تقسیم شده‌اند.

افتتاح یک نگارخانه اسلامی بستری فراهم می‌کند تا این گنجینه عظیم که از قالی‌های ایرانی گرفته تا جواهرات متعلق به فرمانروایان مغول در آسیای جنوبی را در می‌گیرد، همه در کنار هم به نمایش گذاشته شوند.

169361826

نگارخانه جدید فضایی به مساحت ۲۴۱۵.۴ متر مربع از بخش شرقی موزه سالار یونگ را به خود اختصاص خواهد داد و از جمله مهمترین آثار آن می‌توان به یک چاقوی میوه‌خوری متعلق به ملکه نور جهان با دسته‌ای از جنس یشم و مزین به سنگ‌های قیمتی و قدیمی‌ترین قرآن در قطع رحلی اشاره کرد که قدمت آن به قرن نهم میلادی برمی‌گردد. 

به گفته ای. نگندر ردی (A. Nagender Reddy)، مدیر موزه سالار یونگ، کار روی این نگارخانه اسلامی قرار بود سال گذشته آغاز شود اما شیوع کرونا مانع از آن شد. حالا عملیات ساخت آغاز شده و تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی تکمیل می‌شود. بدین ترتیب این نگارخانه دیدنی سال آینده افتتاح خواهد شد. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها