{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

قرنطینه کرونا این نقاشی ها را حاصل کرد

قرنطینه کرونا این نقاشی ها را حاصل کرد
کدخبر : 12132

اخیرا نمایشگاه «قابی از خانه» از صدیقه طوطی در گالری ایده برگزار شد که این هنرمند تلاش کرده بود تا از فضای داخلی به عنوان موضوعی برای خلق آثار هنری بهره بگیرد.

به گزارش هنر ام‌روز، در ادامه گفت‌وگویی با صدیقه طوطی را درباره فعالیت‌های هنری‌ او و نمایشگاه «قابی از خانه» می‌خوانیم. 

او در ابتدا درباره نمایشگاه «قابی در خانه» و ارتباط ایده آن با کرونا و قرنطینه خانگی می‌گوید: مسئولیت‌های من در زندگی خانوادگی و نیز وجود محدودیت‌ها و مشکلات برای نقاشی در فضای آزاد به اضافه‌ قرنطینه ناشی از بیماری کرونا که شرکت در کلوپ‌های نقاشی و گروه‌های نقاشی طبیعت را منحل کرد، موجب شدند من برای نقاشی و طراحی بیش از گذشته به فضای اطراف خودم در منزل توجه کنم. بر مبنای تعریفی که نقاشی را ساختِ فرم و فضا توسط رنگ روی سطح بوم می‌داند، فرم‌های خودم را از گوشه و کنار خانه گرفتم و با توجه به دیدگاه شخصی‌ام، زاویه خاص، چیدمان و رنگ واقعی یا تغییر یافته‌ای را به کار بردم تا فضای خودم را خلق کنم. این صحنه‌ خلق‌شده روی هر تابلو، برای من شامل گفتگویی بین رنگ‌ها و فرم‌هاست. 

62192801

این هنرمند همچنین درباره برنامه آینده خود بیان می‌کند: به کار خود در فضای رئالیسم و یا اکسپرسیونیسم با موضوعات مختلف ادامه خواهم داد. ‌اما چندسالی است در کنار اینها، روی ترسیم ایده‌های ذهنی و فضاهای جدید نیز کار می‌کنم. احتمالا بیشتر از یک سال زمان خواهد برد تا به نتیجه قابل قبول برسم. 

62192802

صدیقه طوطی متولد مهرماه ۱۳۵۱ در مشهد است. او تا به حال سه نمایشگاه انفرادی برگزار کرده و در بیش از ۱۵ نمایش گروهی شرکت داشته است. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها