{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تبلیغات چیست؟

تبلیغات چیست؟
کدخبر : 12281

احتمالا کلماتی چون تبلیغ و تبلیغات را زیاد شنیده‌اید. اگر علاقه دارید که بدانید تبلیغات دقیقا به چه معناست این گزارش را بخوانید.

هنرام‌روز: شاید کلمه تبلیغات را زیاد شنیده باشیم اما واقعا تبلیغات چیست؟ این سوالی است که ما را بر ان داشت تا با آبا مدیا یکی ازمجرب‌ترین آژانسهای تبلیغاتی مصاحبه کنیم تا معنی دقیقی از تبلیغات را به مخاطبان ارائه دهیم. کارشناسان ابا مدیا در این گفت‌وگو درمورد ریشه، تاریخچه و تعریف تبلیغات توضیح دادند.

هنر امروز: تبلیغات از لحاظ ریشه شناسی به چه معناست؟

آبا مدیا: ریشه کلمه "تبلیغات" از کلمه ( Advertere ) به معنای "کسی را مدنظر قرار دادن" گرفته شده است.

هنر امروز: تعریف تبلیغات چیست؟ 

آبامدیا: ابتدا از معنی خود کلمه "تبلیغ" باید شروع کنیم؛ تبلیغ یعنی رساندن پیام واطلاع‌رسانی کردن.

با توجه به معنی تبلیغ می­توانیم به سراغ تبلیغات برویم. تبلیغات در واقع پیامی است که به مخاطب می‌رسانیم تا توجه آنها را به ایده، محصول، خدمت یا برندتان جلب کنیم. این پیام درحقیقت یک فراخوان است. گفتنی است که تبلیغات می­تواند در چند دقیقه (یا حتی چند ثانیه) ما را مجاب کند تا محصولی را بخریم و یا خدمات بهتری تجربه کنیم.

 تعریف دیگری که از تبلیغات می توان داشت، تولید پیام برای ایجاد انگیزه دراقدام هر شخص است.  تبلیغات خوب باید بسیار تاثیر گذار، به یاد ماندنی و گاها پرمخاطره طراحی و اجرا شود.

“تبلیغات­، یکی از شیوه­ های ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی است.”

12

حال که تعریف کاملی از تبلیغات داریم می­توانیم به اهداف آن بپردازیم:

  1. تبلیغات باید باعث افزایش آگاهی از برند به منظور توسعه جایگاه برند در بازار هدف و بازار فروش شود.
  2.  از آنجایی که هدف تبلیغات، تشویق بازار­هدف به خرید محصولات یا خدمات ماست، تبلیغات باید به گونه ­ای باشد که بازارهدف را به انجام اهداف مورد نظر از تبلیغات برندمان دعوت کند.
  3. تبلیغات می بایست جایگاه برند را در ذهن بازارهدف بالا ببرد، مخاطب بیشتری جذب کند و مشتریان فعلی را حفظ کند.

قابل ذکر است که سه مورد فوق از اصلی­ترین اهداف تبلیغات هستند و سایر اهداف تبلیغاتی از این سه مورد نشات می­گیرند.

اما نکته طلایی که معمولا بسیاری از افراد این نکته ساده اما مهم را رعایت نمی­کنند این است که:

تبلیغات اگر هوشمندانه و هدفمند نباشد­، موجب هدر رفتن بودجه­، از دست دادن مشتریان بالفعل برند خواهد شد.

هنر امروز: آیا تبلیغات اهمیتی دارد؟ تبلیغات چه نقشی در اقتصاد و کسب­ و­کار دارد؟

آژانس تبلیغاتی آبامدیا: همه ما هر روز با انواع تبلیغات مواجه می­شویم. حتی اگر تعریف تبلیغات را ندانیم به صورت ظاهری و کلی می­دانیم که تبلیغات چیست.

در دنیای امروز، تبلیغات هم برای مشتریان و بازار­هدف سودمند است و هم موجب بهبود کسب ­و­کار برندها  میشود.

تبلیغات باعث افزایش آگاهی و اطلاعات در مورد محصولات و خدمات برندها می­شود و به مشتری در تصمیم گیری و انتخاب کمک می­کند. اگر تبلیغات، خوب طراحی شود و هوشمندانه باشد حتی می­تواند به بیان تفاوت­های محصولات و خدمات برندها بپردازد. می توانیم نتیجه بگیریم که مشتریان هدف تبلیغات با توجه به نیازشان و بودجه ای که برای تبلیغات در نظر گرفته اند راحت تر می­توانند محصول و یا خدمات مورد نظرشان را انتخاب کنند.

در دنیای امروز برندهای پیشرو می­دانند که هرآنچه که در تبلیغ محصولاتشان بیان می کنند، باید واقعی باشد، در غیر این صورت این تبلیغات به نوعی به “ضدارزش برای برند” تبدیل خواهند شد.

براین اساس کسب ­و­کارها برای پیشی گرفتن از رقبا در بازار، ابتدا باید محصول یا خدمت بهتر و با کیفیت­تر تولید  کرده و از طریق تبلیغات به معرفی آن بپردازند و اینگونه به بهبود و توسعه جایگاه خود در بازار کمک کنند.

در دنیای امروز تبلیغات نقش مهمی در رشد اقتصادی جوامع ایفا می­کند. تبلیغات علاوه بر آنکه خود صنعتی پویا است، بر میزان فروش و رشد بنگاه های اقتصادی و به دنبال آن آگاهی و خرید بازار­هدف از محصولات و خدمات تاثیر می­گذارد.

ممکن است بعضی از کسب ­و­کارها تبلیغات را در ابعاد کوچکتری انجام دهند و به جای آن بودجه بیشتری به سایر روش­های پروموشن مانند فروش شخصی توسط تیم فروش اختصاص دهند.

برای برخی از برندهای کوچک، تبلیغات می­تواند گاه به گاه یا فصلی و در مقیاس بسیار کوچک باشد مانند تبلیغ در قسمت­های کوچکی از بخش آگهی­ روزنامه­ های محلی.

اما بیشتر کسب­ و­کار­هایی که جدا از کوچک و بزرگی اندازه کسب وکار، برای تحقق 3 هدف اصلی ذکر شده در بالا تکیه می کنند، معمولا نسبت به رقبایشان موفق تر بوده و از جایگاه بهتری در بازار­هدف برخوردارند. اینگونه شرکت ها برنامه­ های بازاریابی مدونی دارند که تبلیغات بخشی از آن است.تا اینجای مقاله دیگر هر کسی که به شما بگویید تبلیغات چیست میتوانید پاسخ دهید.

شاید با خود فکر کنیم که چرا باید بخشی از بحث مدیریت تبلیغات به نقش تبلیغات در اقتصاد اختصاص پیدا کند؟ 

واقعیت این است که در گذشته – و حتی امروز – به تبلیغات الزاماً با دید مثبتی نگاه نمی‌شد. گاهی آن را در مسیر ترویج مصرف‌گرایی می‌دانستند و گاه آن را اتلاف منابع کسب ­و­کار می­خواندند.

اگر چه تبلیغات می‌تواند گاهی هر دو معنای فوق را داشته باشد، اما اینکه علمی تا این حد گسترده که می‌تواند موتور محرک اقتصاد و عامل ایجاد تقاضا و رشد تولید و صنعت باشد را به کلی نفی کنیم و کنار بگذاریم، منطقی و معقول نیست.

بنابراین، کسی که می‌خواهد متخصص تبلیغات باشد لازم است کارکردهای مثبت و منفی تبلیغات در محیط کسب­ و­کار و جایگاه تبلیغات در اقتصاد ملی و جهانی را بشناسد تا بتوانند فرصت‌ها و تهدید‌های این صنعت را بهتر و دقیق‌تر شناسایی و تحلیل کند.

 هنر امروز: انواع تبلیغات چیست و آن را می­توان به چند دسته تقسیم کرد؟

آژانس تبلیغاتی آبامدیا: تبلیغات را میتوان به:

- تبلیغات مجازی.

- تبلیغات واقعی.

- تبلیغات تلویزیونی و رادیویی.

- تبلیغات تلفنی تقسیم کرد.

 

آژانس تبلیغاتی آبامدیا همراه شما در تمامی زمینه­ های تبلیغات خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می­توانید آژانس تبلیغاتی آبامدیا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

13

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها