{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

یک هنرمند با تصاویر قهرمانان دیوارهای زشت شهر را می پوشاند

یک هنرمند با تصاویر قهرمانان دیوارهای زشت شهر را می پوشاند
کدخبر : 12340

یک هنرمند در «زیمبابوه» با خلق دیوارنگاره‌هایی با موضوع زندگی روزمره و موسقیدانان محل، امید را به مردمش منتقل می‌کند.

به گزارش هنر ام‌روز، «باسیل ماتسیکا» هنرمند هنر خیابانی است که در خیابان‌های «ماره» (Mbare) یکی از فقیرترین محله‌های «هراره» پایتخت «زیمبابوه» دیوارنگاره‌هایی از زندگی روزمره و موسیقیدانان محل خلق می‌کند. این هنرمند معتقد است توانسته‌ با استفاده از قلم و قوطی رنگ، در بین اهالی این محله فقیر امید ایجاد کند.

با اینکه بسیاری این محله را به عنوان یک محله پر از جرم و جنایت می‌شناسند، «ماتسیکا» که یک هنرمند چهل ساله است، تصمیم گرفته در دیوارهای رنگ و رفته ساختمان‌های این محله زیبایی را پیدا کند و بر روی آن‌ها دیوارنگاره‌های عظیم خلق کند.

او برای خلق این دیوارنگاره‌ها، نخست طرح مورد نظر را با مداد بر روی دیوار طراحی می‌کند و سپس از رنگ استفاده می‌کند. خلق هر کدام از دیوارنگاره‌های او یک یا دو روز زمان می‌برد. او با این کار برخی از نوشته‌های ناخوشایند روی دیوار را می‌پوشاند.

62201347

«ماتسیکا» می‌گوید: «ما معمولا گرافیتی‌های رکیک روی دیوارها را با دیوارنگاره‌هایی از قهرمانان محل می‌پوشانیم... من برای محافظت از کودکان و افراد جامعه در مقابل لحن ناپسند و زشت، نقاشی می‌کنم. من انتخاب کرده‌ام تا از چیزی که جامعه آن را زشت و وقیح می‌پندارد، چیزی زیبا به وجود بیاورم.»

به گفته «ماتسیکا»، تاریخچه این محله با موسیقی درآمیخته است، بنابراین موضوع اغلب دیوارنگاره‌های او موسیقیدانان هستند.

این هنرمند بیان کرد: «اینان قهرمانان این محله هستند. این افراد این منطقه را به شهرت رساندند و من در عوض دیوارنگاره‌های آنان را برای آیندگان خلق می‌کنم. این به کودکان یاد می‌دهد در میان ما افراد بزرگی وجود دارند.»

به این ترتیب این هنرمند قصد دارد با به تصویر کشیدن موسیقیدانان، فوتبالیست‌ها و بازیگران، در بحبوحه فقر قهرمانان ملی خلق کند.

این هنرمند امیدوار است کارگاه‌های هنری داشته باشد و بتواند از داربست برای خلق دیوارنگاره‌های بزرگ‌تر استفاده کند.

البته این هنرمند نقاشی‌های انتزاعی بر روی بوم خلق می‌کند و امیدوار است گالری محل آثار او را به نمایش بگذارد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها