{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پیاده‌روهای تهران میزبان هنر، ۵۰ اثر گرافیتی در خیابان ولیعصر اجرا شد

پیاده‌روهای تهران میزبان هنر، ۵۰ اثر گرافیتی در خیابان ولیعصر اجرا شد
کدخبر : 12462

مجید خسرو انجم از برگزاری جشنواره گرافیتی در سطح تهران خبر داد و گفت: ۵۰ اثر انتخابی این رویداد، بر روی کف پیاده‌رو شهر، واقع در حدفاصل چهار راه ولیعصر تا ضلع شمالی میدان انقلاب اجرا ‌شدند.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، خسرو انجم، درباره برگزاری جشنواره گرافیتی تهران در آستانه نوروز باستانی گفت: جشنواره گرافیتی تهران، رویدادی است که از مدت‌ها پیش فراخوان آن منتشر شد، و با استقبال خوبی نیز از سوی شرکت‌کنندگان رو به رو شدیم.

او افزود: در این رویداد بالغ بر ۳۰۰ هنرمند اعلام آمادگی کردند که بسیار مایه خرسندی است اما به دلیل شرایط بیماری کرونا و اوج مجدد امیکرون، ما ناگزیر شدیم که ورکشاپ آموزشی را به صورت فشرده و طی یک روز اما در چند نوبت برگزار کنیم تا پس از برگزاری آزمون، بتوانیم تعدادی از افراد را برای اجرای آثار انتخاب کنیم.

دبیر جشنواره گرافیتی تهران تصریح کرد: پس از برگزاری ورک شاپ ها نهایتاً ۶۰ نفر برای بقیه کلاس‌های آموزشی انتخاب شدند اما باز هم به دلیل پروتکل‌های بهداشتی، کلاس‌ها، چند جلسه به صورت حضوری و مابقی به شکل آنلاین برای آموزش افراد برگزار شد. در این مسیر تمرین‌های مختلفی برای ایده پردازی و اجرای آثار مورد توجه قرار گرفت.

خسرو انجم درباره بخش اجرایی آثار انتخابی بیان کرد: آثار انتخابی این رویداد، روی کف پیاده‌رو شهر واقع در حدفاصل چهار راه ولیعصر تا ضلع شمالی میدان انقلاب اجرا شد. این بخش از شهر به دلیل تردد بالای افراد و کم بودن حجم رفت و آمد در روزهای تعطیل برای اجرا انتخاب شده است.

وی ادامه داد: آثار این رویداد موضوع محوری خاصی ندارد البته با توجه به ایام نوروز، برخی از آثار فضای بهاری خواهند داشت، اما سایر کارها دارای ایده‌های فانتزی و جالبی هستند که امکان اجرا روی کف خیابان را داشتند. 

خسرو انجم درباره دلایل کاهش فضای اجرای آثار، گفت: در بدو امر قرار بر این بود که در صد نقطه شهر، تیم‌های مختلف کار اجرا کنند، تا بتوانیم پیاده‌روها و محله‌های مختلف را توسط هنرمندان، پوشش دهیم اما با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا و امیکرون، ناچار به کم کردن فضای کار شدیم. در واقع به دلیل شرایط کرونا، کلاس‌های فشرده و زمان اندک، امکان گسترش کار در نقاط مختلف شهر فراهم نشد. بر همین مبنا نیز 50 نفر از برگزیدگان نهایی آثار را در منطقه انتخابی و در کنار یکدیگر اجرا کردند.

وی افزود: به نظر من سطح آثار در این رویداد خوب و قابل توجه است و می‌تواند نقش مهمی در فضای شهر و زیباسازی آن بر عهده داشته باشد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها