{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تهران با فضای بهاری به استقبال نوروز می‌رود / 30 اثر محیطی در سطح پایتخت اجرا می‌شود

کدخبر : 12519

مجید قادری معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از اقدامات متعدد این بخش در راستای زیباسازی شهر تهران خبر داد و گفت: امیدواریم که با تلاش‌های انجام شده، توانسته باشیم گامی در راستای بهبود حال مردم شهر و شهروندان برداریم و همگی با حال خوب و بهارانه به استقبال نوروز باستانی برویم.

به گزارش هنرام‌روز و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، قادری با اعلام این خبر و بیان اینکه بهارستان از  رویدادهایی است که طی چند سال گذشته در آستانه بهار و در استقبال از نوروز انجام می‌شود، افزود: در آستانه بهار 1401 ما سعی کردیم که بهارستان را در بخش‌های مختلفی نظیر تخم‌مرغ‌های نوروزی، هنرهای محیطی، دیوارنگاری و ... اجرا کنیم تا شهروندان بتوانند با احساس بهتر و فضای زیباتری به استقبال بهار و نوروز بروند.

وی ادامه داد: هنرهای محیطی، در این دوره تحت عنوان بخش «هنرستان» و با انتخاب 10 پروژه در سطوح مختلف شهر اجرا می‌شود. در این قسمت 30 المان موقت شهری که در راستای نوروز، نوید ایام عید و بهار هستند، در سطح شهر اجرا می‌شوند. تمام تلاش ما این بود که بتوانیم از آثاری خلاقانه در این بخش استفاده کنیم تا احساس بهتری نسبت به فضا در آستانه بهار و سال نو، درون شهروندان ایجاد شود.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین گفت: در بخش «درختستان» نیز بیش از 60 درخت خشکیده با استفاده از آثار خلاقانه هنرمندان، به اثری زیبا و هنری تبدیل می‌شود. تلاش ما این بود که بتوانیم حال و هوای این درختان خشکیده را نیز با فضای بهارانه شهر همراه کنیم.

قادری درباره دیگر اقدامات انجام شده در رویداد بهارستان، گفت: در دیگر بخش‌های بهارستان، المان‌های هفت‌سین‌های نوروزی نیز در 22 منطقه شهر نصب می‌شوند. همچنین در بخش حجم‌های خلاقانه نیز آثاری با شکل‌های اوریگامی و حال و هوای نوروزی، مورد توجه قرار گرفته‌اند. در این بخش نزدیک به 200 اثر حجمی نظیر فرفره، توپ و...، با حال و هوای بهاری، در سطح شهر نصب می‌شوند.

وی از اجرای 15 آکواریوم در سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: آکواریوم‌های ماهی نیز از دیگر المان‌های نوروزی هستند که در 15 نقطه تهران نصب می‌شوند. مردم نیز می‌توانند ماهی‌های قرمز سفره‌های هفت سین خود را در صورت تمایل درون این آکواریوم‌ها رها کنند.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: در بخش دیگری از اقدامات نوروزی، دوربین‌های عکاسی با تصاویر از بهار تهران، در ورودی‌های شهر جانمایی شده است تا شهروندان و گردشگران بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین تعداد المان‌های حجمی به شکل تمبر در سطح شهر و با نمایش آثار مختلف شهر تهران، مورد توجه قرار گرفته است. در این تمبرها، تمامی آثار برجسته صد سال گذشته تهران نظیر میدان‌ها تاریخی، بناها، آثار هنری و ... دیده می‌شود و به نوعی علاوه بر معرفی جذابیت‌های توریستی شهر، به زیباسازی فضای شهر نیز کمک می‌کند.

قادری از مرمت مجسمه‌های قدیمی شهر خبر داد و گفت: در این دوره بالغ بر 20 مجسمه نیز در مناطق مختلف شهر، مرمت و بازسازی می‌شوند. بر مبنای اقدامات انجام شده می‌توان گفت که اقدامات متعددی نسبت به سال‌های گذشته در سبک و کمیت کارها انجام شده است. امیدواریم که با تلاش‌های انجام شده، توانسته باشیم گامی در راستای بهبود حال مردم شهر و شهروندان برداریم و همگی با حال خوب و بهارانه به استقبال نوروز باستانی برویم.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها