{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

در این نقاشی ها باران می بارد

در این نقاشی ها باران می بارد
کدخبر : 12946

در طول زمان تابلوهای نقاشی مختلفی با الهام از باران توسط نقاشان چیره‌دست خلق شده‌اند.

به گزارش هنر ام‌روز، نقاشان چیره‌دست تاریخ از «ویلیام ترنر» گرفته تا «وینسنت ون‌گوگ» تابلوهای نقاشی خیره‌کننده‌ای با الهام از باران خلق کرده‌اند.

در ادامه با شماری از این تابلوهای نقاشی که به همت «دیلی آرت» جمع‌آوری شده است، آشنا می‌شوید:

62225633

این تابلو نقاشی را «گوستاو کایبوت»‌ نقاش قرن نوزدهمی خلق کرده است. «کایبوت»‌ از خانواده ثروتمندی بود و چندین تابستان را در خانه خانواده‌اش در نزدیکی رود «یر»‌ واقع در جنوب شرقی پاریس سپری کرد. «کایبوت»‌ در بسیاری از آثارش «یر» را به تصویر کشیده است. در این نقاشی سطح رودخانه خاصیت آینه‌ای دارد و بارش باران را از حلقه‌هایی که بر روی سطح ساکن آب به وجود آمده می‌توان تشخیص داد. 

این تابلو نقاشی رنگ روغن شگفت‌آور با الهام آثار هنری چوبی ژاپنی خلق شده است.

62226405

این تابلو نقاشی که در آن سرعت قطار به همراه بارش باران به خوبی به تصویر کشیده شده است، توسط «ویلیام ترنر» نقاش برجسته بریتانیایی خلق شده است. در بخش پایینی و سمت چپ این تابلو نقاشی نیز یک قایق کوچک در رودخانه نزدیک قطار به تصویر کشیده شده است. نکته قابل توجه آن است که با وجود مبهم و نامشخص بودن تمام اجزای نقاشی، ترکیب این اجزا یک تصویر گیرا را به وجود آورده است.

با اینکه گمان می‌رود این نقاشی منظره‌ای از پل راه‌آهن میدن‌هد بر فراز رودخانه «تیمز» را به تصویر می‌کشد اما بیشتر به نظر می‌رسد این نقاشی تمثیلی از هم‌زیستی طبیعت و فناوری و یا شاید پیش‌بینی از آینده نزدیک باشد. این نقاشی نخستین‌بار در آکادمی سلطنتی و در سال ۱۸۴۴ به نمایش گذاشته شد. گالری ملی لندن اکنون خانه این اثر هنری است.

62226411

این نقاشی اثر «جان فیلیپ فالتر» هنرمند آمریکایی قرن بیستم است که بیشتر با نام «جان فالتر» شناخته می‌شد. این هنرمند برای همکاری قابل توجه با نشریه «ساتردی ایونینگ پست» در طول ۲۵ سال شهرت دارد.

این اثر در نسخه هفتم اکتبر سال ۱۹۶۱ این نشریه منتشر شد. در این نقاشی ۱۶ مسافر که پس از پیاده شدن از قطار با باران شدید مواجه می‌شوند به تصویر کشیده شده‌اند. «فالتر» در این نقاشی این افراد را درحالی به تصویر کشیده که با استفاده از روسری، چتر و روزنامه خود را پوشانده‌اند. وضعیت این مسافران به نحوی به تصویر کشیده شده است که بیننده به راحتی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.

62226435

دورانی که «ون‌گوگ» در آسایشگاه روانی در خارج از «آرل» سپری کرد به رغم وضعیت سلامت نامناسب، دوران پرباری از نظر تولید اثر هنری برای او بود. پنجره اتاق او به مرزعه گندمی مشرف بود که الهام‌بخش بسیاری از شاهکارهای ارزشمند این هنرمند شد.

در این نقاشی می‌توان بارش شدید باران بر فراز چندین مزرعه را دید. «ون‌گوگ» برای خلق این نقاشی از رنگ‌های خنثی استفاده کرده است تا بتواند حس باران شدید و مه سرد را به خوبی منتقل کند. تاثیر چاپ‌نقش‌های چوبی ژاپنی در این نقاشی «ون‌گوگ»‌ مشهود است؛ چراکه قطرات باران به صورت خطوط افقی در سراسر نقاشی دیده می‌شوند.62226489

تابلوهای نقاشی متعددی از «چایلد هسام» هنرمند امپرسیونیست آمریکایی وجود دارد که علاقه او به باران را نشان می‌دهد. او در این تابلو نقاشی محله‌ای در «بوستون» را به تصویر کشیده است. او در این اثر به خوبی زندگی روزمره در محل زندگی‌اش را به نمایش گذاشته است.

62226548

«دیوید کاکس» هنرمند بااستعداد اهل بریتانیا بود که برای یادگیری هنر از بیرمنگام به لندن نقل مکان کرد. در قرن نوزدهم این هنرمند به یک نقاش موفق سبک آبرنگ تبدیل شد که منظره‌های چشم‌نوازی خلق می‌کرد. نقاش در این اثر از ضربات مورب قلمو استفاده کرده است تا سبکی امپرسیونیست در منظره و بارش باران ایجاد کند.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها