{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

عکسی تکان‌دهنده از چهره یک مادر که نماد فقر شد!

عکسی تکان‌دهنده از چهره یک مادر که نماد فقر شد!
کدخبر : 13097

ثبت چهره‌ی فلورانس اونز تامسون و فرزندانش، تصویری تکان‌دهنده از فقر شدید در دوران رکود بزرگ آمریکا را نشان می‌دهد که در تاریخ ماندگار شد.

به گزارش هنر ام‌روز، برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی، در این قسمت به نمایش و بررسی عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ از «دوروتیا لنگ» ـ عکاس روزنامه سانفرانسیسکو ـ با عنوان «مادر مهاجر» می‌پردازد.

این عکس مادری به نام «فلورانس اونز تامسون» و فرزندانش را نشان می‌دهد که به مشهورترین چهره و نماد فقر شدید در دوران رکود بزرگ آمریکا تبدیل شدند.

او همراه با خانواده بی‌بضاعت خود در اردوگاه «نیپومو» به سر می‌برد که سوژه عکاسی دوروتی قرار گرفت. فلورانس که از نژاد سرخ پوستان آمریکاست، در زمان عکس ۷ فرزند و فقط ۳۲ سال سن داشته و کارگر مهاجری در مزرعه نخود بوده که مانند بسیاری دیگر از مهاجران روزگار را به سختی سپری می‌کرده است. بازتاب این عکس آنقدر زیاد بود که دولت فدرال بلافاصله پس از انتشار آن مواد غذایی به اردوگاهی که فلورانس و بچه‌هایش در آن بودند، می‌فرستد. صورت زنی با وقار که مبارزه و تقلا مشخصه آن بود و علیرغم شرایط سخت تسلیم نمی‌شود و با افتخار به مبارزه ادامه می‌دهد، زنی با دختری نوزاد در آغوش و دو دختر دیگرش که به طور متقارن او را در برگرفته‌اند. چهره‌ی آن دو دختر کوچک که از نگاه دوربین پنهان است، بر احساس عکس می‌افزاید. تکیه‌ی سر آن‌ها بر روی شانه‌ی مادرشان به تاکید بیشتر بر چهره‌ی زن کمک می‌کند.

«عکس‌های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است. این برنامه روز پنجشنبه ـ ۲۵ فروردین ماه ـ ساعت ۰۴:۱۵ بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت ۱۱:۱۵،۱۵:۱۵ و روز جمعه ساعت‌ ۱۳:۱۵ برای اسپانیایی‌زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها