{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«پیکاسو»‌ در آسیا هر روز محبوب‌تر می‌شود

«پیکاسو»‌ در آسیا هر روز محبوب‌تر می‌شود
کدخبر : 13223

با ادامه افزایش محبوبیت «پابلو پیکاسو»‌ در آسیا اقیانوسیه دو اثر هنری از این هنرمند در حراجی به مزایده گذاشته می‌شوند.

به گزارش هنر ام‌روز، دو حراجی مشهور «کریستیز» و «ساتبیز» از برنامه حراج دو پرتره که توسط «پابلو پیکاسو»‌ نقاش اسپانیایی خلق شده است، خبر دادند.

با وجود افزایش روند محبوبیت آثار این هنرمند در آسیا و اقیانوسیه این دو تابلو نقاشی در بهار امسال در حراجی آثار هنر مدرن هنگ کنگ چکش خواهند خورد.

تابلو نقاشی که با عنوان «مردی در قاب»‌ شناخته می‌شود و به سال ۱۹۶۹ تعلق دارد با قیمت تقریبی ۱۹ میلیون دلار در حراجی کریستیز هنگ کنگ ارائه خواهد شد.

دیگر اثر این هنرمند که به‌زودی در مزایده به فروش گذاشته می‌شود پرتره زنی به نام «دورا مار»‌ است که به سال ۱۹۳۹ تعلق دارد. ارزش تقریبی این اثر حدود ۱۷.۶ میلیون دلار برآورد شده است. این نقاشی زنی با موهای تیره و چشمان درشت را به تصویر می‌کشد.

سوژه تابلو نقاشی «مردی با قاب»‌ سوژه‌ای است که «پیکاسو» بارها از او نقاشی کرده است. این سوژه از علاقه «پیکاسو»‌ به شخصیتی که در نقاشی‌های قرن هفدهم هلندی بسیار دیده می‌شد نشأت گرفته است.

«دورا مار» یک عکاس سورئال است که در برخی از آثار فاصله دهه ۳۰ تا ۴۰ میلادی «پیکاسو»‌ به چشم می‌خورد و حتی تصاویری از او حین نقاشی کردن نیز به ثبت رسانده است.

مدیر آثار هنری مدرن ساتبیز در آسیا معتقد است، علاقه به آثار «پیکاسو»‌ به بیشترین میزان تاکنون رسیده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها