{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نقاشی «حسین پناهی»، ۵۰ میلیون تومان در ایسام فروخته شد!

نقاشی «حسین پناهی»، ۵۰ میلیون تومان در ایسام فروخته شد!
کدخبر : 13226

رسول نجفیان، نوروز ۱۴۰۱ تصمیم گرفت که عزیزترین یادگاری دوست و همقطار قدیمی‏ اش حسین پناهی را به نفع خانواده‏ های بی‏خانمان در سایت ایسام به مزایده بگذارد.

به گزارش هنر ام‌روز، رسول نجفیان درباره این یادگاری گفته است:

«حسین پناهی این نقاشی رو به نام "مادر" و به یاد رنج‌ های مادرش کشیده بود. حسین، مادرش رو خیلی دوست داشت. این نقاشی که به عنوان عزیزترین یادگارش بود رو به من هدیه داد و گفت من می‌خواستم تمام دردهای چند ده ساله مادرم رو در این تابلو تجلی بدم. تجلی چشم هاش، مقنعه ‌ای که همیشه به سر داشت و رنج‌ها و دردهایی که به خاطر ما کشیده بود.

و من به یاد حسین عزیزم برای حمایت از خانواده ‌های بی ‌سرپرست و بی ‌خانمان این یادگاری عزیز رو به مزایده گذاشتم تا دل چندتا خانواده به یاد دوستم حسین، شاد بشه.»

حالا این اثر ماندگار توسط یکی از قدیمی ‌ترین کلکسیونرهای سایت ایسام خریداری شده و به جایی در نزدیکی زادگاه حسین پناهی بازگشت تا بر دیوار خانه ‌ای پرمهر آویخته شود و هر روز یادش زنده ‌تر از دیروز باقی بماند.

روابط عمومی ایسام در این باره گفت: مدتی است که هنرمندان و ورزشکاران محبوب کشورمان با نیت انجام فعالیت‌ های بشردوستانه به سراغ سایت ایسام می‌ آیند و اشیای محبوب خود را برای مزایده به معرض نمایش می‌گذارند و ایسام بدون کوچکترین منافع مادی، این اشیای ارزشمند که بخشی از هویت فرهنگی جامعه هستند را در جهت منافع انسان‌دوستانه به نیابت از  ایشان می‌فروشد، برای مجموعه ایسام افتخار بزرگی‌ست که در این امر زیبا و انسانی سهمی ایفا می‌کند.

در همین راستا نیسان آبی سریال منوچهر هادی، و همچنین برخی از وسایل شخصی هنرمندان و مشاهیر اجتماعی نظیر آقایان امیرحسین فتحی، و مهرداد صدیقیان، سجاد محرابی و چند تن دیگر از عزیزان نیز در سایت ایسام به فروش رسید.

سام مدن پور، مدیرعامل ایسام در این باره گفت: خوشحالی بزرگ ما این است که بعد از ۱۰ سال فعالیت مستمر در ایران توانستیم بستری برای این امور انسان دوستانه و فرهنگی فراهم کنیم. به امید اینکه از این پس این حرکت افتخارآمیز با حمایت هنرمندان، عموم مردم و مسئولین ادامه یابد و مرحمی هرچند کوچک باشد بر آلام نیازمندان و هموطنانمان.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها