{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چرا با تبدیل خانه بهمن محصص به موزه مخالفت شد؟

چرا با تبدیل خانه بهمن محصص به موزه مخالفت شد؟
کدخبر : 13390

چندی پیش خبری مبنی بر لغو برگزاری مراسم اختتامیه نمایشگاه آثار حبیب محمدی و بهمن محصص در موزه باستان‌شناسی رشت منتشر شد. در کنار این خبر همچنین گفته شد که با تبدیل خانه بهمن محصص به موزه مخالفت شده است.

به گزارش هنر ام‌روز، انتشار این اخبرا موجب شد تا خبرنگار ایسنا با حامد بهروزکار یکی از سخنرانان مراسم اختتامیه این نمایشگاه، گفت و گو کند. اقای بهروز کار در این خصوص به ایسنا گفته مدیر تحقیقات انقلاب اسلامی در گیلان با اشاره به نکاتی درباره بهمن محصص با تبدیل خانه این هنرمند به موزه، نمایش آثار او و برگزاری نشست اختتامیه مخالفت کرده‌است. 

اظهارات حجت الاسلام مرتضی عبداللهی مدیر تحقیقات انقلاب اسلامی در گیلان درباره بهمن محصص در متنی با عنوان «مسئولین اشتباهی» در وب سایت رنگ ایمان (موسسه مطالعات مبارزات اسلامی گیلان) منتشر شده‌است که می توانید در تصاویر بخوانید.

برشی از گفت و گوی ایسنا با حامد بهروزکار: «روال معمول بر این است که نمایشگاه‌هایی که در هر شهری در موزه برگزار می‌شوند، در روز اختتامیه یک نشست تخصصی داشته باشند. نشست تخصصی این نمایشگاه هم قرار بود روز اختتامیه برگزار شود که سه سخنران داشت. فرامرز طالبی، علی امیری و خود من. قرار بود آقای طالبی درباره اینکه این آثار چطور به دست موزه رسیده‌اند، صحبت کند. آقای امیری درباره خاستگاه و زادگاه و تاریخ خود آقای حبیب محمدی که کجا تحصیل کرده‌اند و چگونه این تحصیلات مدرنشان را وارد ایران کرده‌اند، سخنرانی کنند و بعد قرار بود بنده در زمینه آموزش نقاشی و هنر در اواخر عهد قاجار و اوایل پهلوی اول که همان دوران را در برمی‌گردد، صحبت کنم. منت‌ها آقایی که مدیر تحقیقات انقلاب اسلامی در گیلان بود، با اشاره به نکاتی درباره بهمن محصص و انتقاد به او در فضای مجازی، تأکید کرد که این آثار نباید نمایش داده شوند و درست نیست نشست و اختتامیه‌ایی هم برگزار شود و حتی برای تبدیل شدن خانه بهمن محصص به موزه نیز مخالفت شد.»

0f38404f-b958-4b9f-99df-b2b18bdae910

78af6c69-3a8a-47e8-9aa4-28be0ee5a1b5

42205c2f-4dd8-4970-9146-db7686e3c75f

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها