{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

هزاران نقاشی دیده نشده از خالق «دنیای کریستینا» به نمایش درمی‌آیند

هزاران نقاشی دیده نشده از خالق «دنیای کریستینا» به نمایش درمی‌آیند
کدخبر : 13560

بنیاد «اندرو وایت» با همکاری دو موزه Brandywine River Museum of Art در پنسیلوانیا و Farnsworth Museum of Art در ایالت مِین ۷۰۰۰ هزار اثر از این هنرمند را به نمایش عموم می‌گذارند. بنابر گزارش نیویورک تایمز حدود ۶۰۰۰ هزار مورد از این اثار هرگز دیده‌نشده‌اند. علاوه براین بورسیه هنرمندان و پرداخت وام به دیگر موسسات فرهنگی از برنامه‌های همکاری این سه نهاد فرهنگی است.

به گزارش هنر ام‌روز، هر دو موزه‌ در مناطقی واقع شدند که این هنرمند در انجا زندگی و کار می‌کرد و هر یک نیمی از اثار را در خود جای داده‌اند. 

اندرو وایت و همسرش بتسی که مدیر مالی و تجاری این هنرمند و مدل نقاشی‌های او بود در سال ۲۰۰۲ بنیاد وایت را تاسیس کردند و تصمیم گرفتند که اثار را بین دو موزه تقسیم کنند. البته مالکیت اثار متعلق به بنیاد وایت است و مراقبت و نمایش اثار به عهده موزه‌ها خواهد بود. 

جیمی وایت هنرمند و فرزند اندرو وایت می‌گوید: «مادرم مغز متفکر همه اینها بود. بتسی بخشی جدایی ناپذیر از حرفه همسرش بود و عنوان معروف‌ترین اثر او دنیای کریستینا را شخصا انتخاب کرد. (تابلویی که آنا کریستینا اُلسن که مبتلا به فلج اطفال بود را در حال خزیدن به سمت خانه‌اش نشان می‌دهد. اندرو وایت او را از پنجرهٔ خانه‌اش دیده‌بود. این اثر که تصویر ان را در اسلاید یک می‌بینید، در موزه هنر مدرن نیویورک نگهداری می‌شود.)

گفته می‌شود بتسی پیشنهاد تاسیس موزه Brandywine River Museum of Art را مطرح کرد. او اعلام کرد که اگر این موزه ساخته شود ما هم اثار اندرو وایت را در ان به نمایش می‌گذاریم. 

ویرجینا لوگان، مدیر اجرایی موزه برندی واین، می‌گوید: «این یک فرصت جدید است تا بدون محدودیت و با دیدگاهی تازه به اثار نگاه کنیم و دامنه این فرصت را را فراتر از Brandywine و Farnsworth گسترش دهیم. کل آثار وایت، حتی کارهای اولیه و ناتمام این هنرمند در  دسترس خواهند بود تا داستان کامل‌تری از حرفه و جایگاه آن در تاریخ هنر آمریکا را بیان کنند.»

1e7654da-daef-49f6-9876-cb85c6387293

8ecdb5dd-10ff-4c52-a231-049a06fbbfe7

84575bf8-a541-4889-b889-9f4a1d2680dc

منبع: artnet news

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها