{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

به شکل عجیبی مسئولان «موزه لئوپولد» از وجود این نقاشی مطلع شدند/ کشف نقاشی گمشده پس از ۹۰ سال

به شکل عجیبی مسئولان «موزه لئوپولد» از وجود این نقاشی مطلع شدند/ کشف نقاشی گمشده پس از ۹۰ سال
کدخبر : 13711

یکی از تابلوهای نقاشی اثر «اگون شیله» نقاش اتریشی که چندین دهه ناپدید شده بود، بالاخره کشف شد.

به گزارش هنر ام‌روز،  مسوولان یک موزه اعلام کردند یکی از آثار «اگون شیله» نقاش اتریشی که در آن دایی این هنرمند به تصویر کشیده شده، پس از ۹۰ سال دوباره پیدا شده است.

این نقاشی که دایی «اگون شیله» را در کنار یک پیانو به تصویر کشیده است و در سال ۱۹۷۰ خلق شده، در یک مجموعه خصوصی واقع در «وین» کشف شده است. این تابلو نقاشی قرار است برای نخستین‌بار در «موزه لئوپولد» در اتریش به نمایش گذاشته شود که خانه بزرگترین و مهم‌ترین آثار این هنرمند اکسپرسیونیست بزرگ است.

این اثر بخشی از مجموعه «رمز غیرقابل معاوضه» یا «ان اف تی» این موزه خواهد بود که ۲۴ تابلو نقاشی و طراحی «شیله» را شامل می‌شود و با همکاری «لا کالکشن» یک پلتفرم جدید «ان اف تی» مختص مجموعه‌های موزه، ایجاد شده است.

عواید حاصل از این مجموعه «ان اف تی» برای مرمت این نقاشی که اخیرا کشف شده است و توسعه مجموعه آثار «شیله» در «موزه لئوپولد» صرف خواهد شد.

«شیله» که از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های مدرنیسم وین یاد می‌شود، تا پیش از آن که در طول همه‌گیری سال ۱۹۱۸ بر اثر ابتلا به آنفولانزا در سن ۲۸ سالگی جانش را از دست بدهد، مجموعه آثار پیشگامانه‌ای را خلق کرد.

موسس «موزه  لئوپولد» از حامیان مهم آثار «شیله» بود و به عنوان یکی از عوامل اصلی شهرت این هنرمند شناخته می‌شود.

«شیله» تابلو نقاشی دایی در کنار پیانو را کمی پس از تولد هفده سالگی‌اش خلق کرد. سبک این نقاشی امپرسیونیست است و «شیله» در آن همچون سایر آثاری که در دوران اولیه فعالیتش به عنوان یک نقاش خلق کرده بود از ترکیب رنگ خنثی استفاده کرده است.

این تابلو نقاشی پیش از این، فقط در یک عکس سیاه و سفید دیده شده بود که در آن اتاقی که نقاشی بر روی دیوار آن آویخته شده بود مشخص بود. این عکس به سال ۱۹۳۰ تعلق داشت.

از  آن زمان تاکنون هیچ شواهدی وجود نداشت که نشان دهد آیا این نقاشی هنوز وجود دارد و یا برای همیشه از بین رفته است.

مسوولان «موزه لئوپولد» زمانی که مالکان این نقاشی با آن‌ها تماس گرفتند از وجود این نقاشی مطلع شدند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها