{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خانه جدید «جیغ» کجاست؟

خانه جدید «جیغ» کجاست؟
کدخبر : 14590

مقام‌های نروژ موزه جدید هنر ملی این کشور که برای ساخت آن صدها میلیون هزینه شده است را به‌زودی افتتاح می‌کنند.

به گزارش هنر ام‌روز، مقام‌های شهر «اسلو»، موزه ۶۵۰ میلیون دلاری که نمایشگاه دائمی وسیعی از آثار هنری را در برگرفته است را روز شنبه افتتاح خواهند کرد تا این موزه هنر ملی در زمره برخی از بزرگترین موزه‌های جهان قرار بگیرد.

این موزه توسط «کلاوس شوورک» طراحی شده است و ساخت ساختمان بزرگ آن هشت سال زمان برده است. این موزه مجموعه آثار پنج موزه هنر و طراحی نروژ را زیر یک سقف گردآوری کرده است.

موزه هنر ملی نروژ که فضای ۱۳,۰۰۰ متر مربعی را در برگرفته است، ۶,۵۰۰ اثر هنری را به طور دائمی به نمایش گذاشته است که از جمله آن‌ها به نقاشی «جیغ» اثر «ادوارد مونک» می‌توان اشاره کرد. این موزه بزرگترین موزه در کشورهای نوردیک خواهد بود.

موزه هنر ملی با استفاده از مصالحی ساخته شده است تا عمر آن را به چندین قرن برساند.

سالن شیشه‌ای که بر فراز ساختمان این موزه قرار دارد به عنوان محل برگزاری نمایشگاه‌های موقتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نمایشگاه «من اسمش را هنر می‌گذارم» که آثار هنری هنرمندان حال حاضر نروژ که درباره موضوعاتی همچون هویت، تعلق، ملیت و آزادی را در برگرفته است، نخستین نمایشگاه موقتی خواهد بود که در این سالن برگزار می‌شود.

مسوولان موزه جدید هنر ملی نروژ همچنین قصد دارند نمایشگاه‌هایی از آثار «مارک روتکو» نقاش آمریکایی هنر انتزاعی و «فریدا کالو» نقاش مکزیکی سورئال را در سال ۲۰۲۴ برگزار کنند.

این مکان فرهنگی هنری در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۰ افتتاح شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها