{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سومین جشنواره منطقه‌ای هنرهای مفهومی غرب کشور افتتاح شد

سومین جشنواره منطقه‌ای هنرهای مفهومی غرب کشور افتتاح شد
کدخبر : 14754

سومین جشنواره منطقه‌ای هنرهای مفهومی غرب کشور دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در نگارخانه میرزا رضای کلهر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افتتاح شد. در این جشنواره تعداد ۳۱اثر از۲۶ هنرمند از چهار استان منطقه زاگرس به نمایش در آمده است. موضوع جشنواره در دو بخش مسابقه و جنبی آسیب های اجتماعی اعلام شده و هنرمندان در انتخاب ابزار برای خلق اثر آزاد بوده اند. جشنواره تا ۳۱ خرداد ادامه ادامه دارد و نمایشگاه تا سوم تیرماه ادامه دارد.

به گزارش هنرام‌روز «روزبه حبیبیان» دبیر جشنواره هنرهای مفهومی کرمانشاه روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت این جشنواره منطقه‌ای با حضور هنرمندانی از استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان و لرستان در کرمانشاه برگزار می شود. پیشش از این کرمانشاه میزبان دوره های اول و دوم جشنواره در سالهای ۹۷ و ۹۸ بوده است اما یک وقفه ۲ ساله به دلایل مختلف باعث شد برگزاری این جشنواره به تعویق بیافتد.

او این رویداد را مهمترین اتفاق سال جاری در حوزه هنرهای تجسمی در غرب کشور دانست و عنوان کرد: برگزاری سه دوره نمایشگاه و جشنواره هنرهای مفهومی، استقبال مردم از  این برنامه و پتانسیل‌های بالقوه استان کرمانشاه در حوزه هنرهای تجسمی می تواند در صورت توجه و اهتمام مسولان استان، کرمانشاه را به قطب فعال هنرهای نو در کشور تبدیل کند و می تواند گام بزرگی در راه توسعه فرهنگی و ارتقا سطح آگاهی‌های عمومی در کرمانشاه باشد.

 فراخوان این جشنواره در بهمن ماه سال گذشته منتشر شده است و ویدئو آرت، پرفورمنس، اینستالیشن و هنرهای محیطی از بخش‌های مختلف این جشنواره است که در قالب موضوعاتی مانند محیط زیست، خشکسالی، آسیب‌های حوزه اجتماعی و فضای مجازی اجرا شده اند.

دبیر سومین جشنواره منطقه ای هنرهای مفهومی از همکاری انجمن طراحان گرافیک کرمانشاه به عنوان مبتکر و مجری و معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در برگزاری این جشنواره خبر داد و در خصوص هنرمندان راه یافته به بخش مسابقه هم گفت : آثار ابراهیم ادوایی، سارا حیدریان، پریسا وکیلی، مهسا خرمی، امیررضا سروش، سارا خدادادی، زهرا ترکی، یوسف میرزایی، سیمین رحیمی، جلیل سیف، حسین شهسواری، مجید پاکرای، شهرزاد قهرمانی، مهشید دالوند، سعید خاجوندنیک، الناز یاربازو تبریزی، محمدرضا کماسی، مینا محمدی، سارا عسگری فرد، میثم شریف میرانی، سعید دولتی، مریم درخشان فر، مُنا مردانی، مژده حدیدی، سمیرا عسگری فرد و آرش خردمند به بخش مسابقه این جشنواره راه یافته است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها