{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایشگاهی برای حفاظت از ببرها با حضور ای‌وی‌وی برگزار می‌شود

نمایشگاهی برای حفاظت از ببرها با حضور ای‌وی‌وی برگزار می‌شود
کدخبر : 16207
خبرنگار:

ای‌وی‌وی هنرمند معترض چینی اثری جدید و منحصر به فرد برای نمایشگاه «ببرهای فردا» خلق کرده که قرار است در حراج ساتبیز لندن فروخته‌شود.

هنرام‌روز: صندوق جهانی حمایت از حیات وحش با همکاری با دوازده هنرمند چون ای‌وی‌وی و … جدیدترین نسخه از نمایشگاه «ببرهای فردا» را برگزار می‌کند. این نمایشگاه همزمان با سال ببر برگزار می‌شود و قرار است عواید حاصل از فروش اثارش در زمینه حفاظت و نگهداری از ببرها و کمک به بقای نسل ان‌ها در ۱۳ کشور از (هند تا ویتنام) هزینه شود. اثار این نمایشگاه فرش‌های هنری با تیراژ محدود هستند و از ۲۴ تا ۲۹ نوامبر در خانه حراج ساتبیز لندن برگزار می‌شود.

ای‌وی‌وی مشهورترین هنرمند این رویداد هنری است و تنها فرش او تک نسخه بافته شده‌است. فرش‌های این نمایشگاه با الهام از فرش‌های سنتی ببر تبتی بافته شدند.

کریستوفر فار استاد فرش بر تولید تمام فرشهای این نمایشگاه نظارت داشته‌است و استادان فرش باف کوه فیروز افغانستان با استفاده از پشم سنتی غازان و رنگ‌های سنتی مثل زعفران و … فرش ای‌وی‌وی را بافته‌اند. 

قیمت فرش این هنرمند ۱۵۰ هزار پوند برآورد شده اما قیمت دیگر فرش‌های نمایشگاه هنوز نهایی نشده‌است. پروژه ببرهای فردا از سال ۲۰۱۸ تا کنون بیش از ۷۸۰ هزار دلار جمع اوری کرده‌است. 

آی به آرت نت نیوز گفته که علاقه او به ببرها به زمانی برمی‌گردد که هنوز در چین زندگی می‌کرد. اما اتفاق مهم برای او در سال ۲۰۱۵ روی داد. زمانی که ساخت و فیلم‌برداری «جریان انسانی» را (مستندی درباره بحران جهانی پناهندگان) آغاز کرد. او به یاد می‌اورد که در غزه چند حیوان که به دلیل کمبود غذا در حال مرگ بودند را نجات دادند. 

او‌ همچنین می‌گوید در مکزیک در مرکز نجات حیوانات شیرها و ببرهایی را دیده که به اسارت انسان درامدند و برای سرگرمی مورد بهره‌برداری قرار گرفتند و‌ سپس رها شدند. 

این هنرمند وضعیت بد ببرها را بخش کوچکی از یک وضعیت بسیار بزرگتر می‌داند. 

«انسان برای ارضای میل سیری ناپذیر، بی وقفه گونه های دیگر را از امکان زندگی طبیعی محروم می‌کند که منجر به انقراض تعداد غیرقابل تصوری از گونه‌های جانوری و گیاهی از جمله ببرها می‌شود. آموزش و پرورش هرگز در طول تاریخ تا این حد توسعه نیافته بود و در عین حال حیوان آزاری هرگز تا این حد رایج نبوده. در زمان های قدیم، مردم به حیوانات احترام می‌گذاشتند.»

بنابر امارها به دلیل شکار غیرقانونی و از بین رفتن زیستگاه‌های طبیعی جمعیت ببرهای جهان که در آغاز قرن بیستم حدود ۱۰۰ هزار عدد بود، تقریبا ۹۵ درصد کاهش یافته‌است.

 با این حال، تلاش‌های حفاظتی کار می‌کنند و حتی جمعیت ببرها در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار رشد کرد و به ۳۹۰۰ عدد رسید. در جولای ۲۰۲۲، اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت در فهرست قرمز گونه‌های در معرض خطر تخمین زد که ۴۵۰۰ ببر وحشی وجود دارد که حدودا سه چهارم آنها در مناطق حفاظت‌شده زندگی می‌کنند.

آی می‌گوید اثر او در این نمایشگاه مانند یک قطره در اقیانوس است و فقط نمادی از نیت خوب انسان هاست و تلاشی است برای توضیح مفاهیمی از طریق هنر است که راه دیگر برای توضیح ان وجود ندارد. (یعنی وقار و زیبایی زندگی)

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها