{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

صدها کفش قرمز به یاد زنانی که قربانی خشونت مرگبار شدند

صدها کفش قرمز به یاد زنانی که قربانی خشونت مرگبار شدند
کدخبر : 16245
خبرنگار:

صدها کفش قرمز رنگ در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف در سال ۲۰۰۹ در میدانی در مکزیک قرار گرفتند تا نمادی از زنان و دخترانی باشند که تحت انواع خشونت در این کشور کشته شدند. چکمه‌ها، کفش‌های پاشنه بلند و راحتی و حتی کفش‌های دختران نوپا هر یک‌ یاداور زنان و‌ دخترانی از هر سن و طبقه بودند که تحت خشونت قرار گرفتند و کشته‌شدند.

هنرام‌روز: الینا شووه این چیدمان را بارها در شهرهای مختلف جهان اجرا کرد چرا که خشونت علیه زنان مشکلی است که به یک جغرافیای خاص محدود نمی‌شود. برخی از این کفش‌ها توسط مادران دخترانی که قربانی خشونت بودند به رنگ قرمز درآمده و در اختیار این هنرمند قرار گرفته و بقیه کفش‌ها را هم الینا شووه با همکاری فعالان حقوق زنان برای این چیدمان به رنگ قرمز دراوردند.

خواهر الینا شووه هم از قربانیان خشونت مرگبار خانگی بود. همین موضوع ایده اولیه این چیدمان را در ذهن هنرمند شکل داد. البته این هنرمند در این خصوص می‌گوید: «مرگ او برایم بیش از الهام بود. این چیدمان راهی برای از بین بردن درد از طریق هنر بود.»

9E224B73-1997-437D-81F7-3C22732FF5C2

برای شووه، قرمز معانی مختلفی دارد. به گفته این هنرمند، هم نشان دهنده خونریزی و خشونت است و هم یاداور  تغییر، امید و عشق است.

بنا بر امارها در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰۰۶ مورد زن کشی در مکزیک ثبت شده‌است. 

الینا شووه و بسیاری از فعالان حقوق زنان در مکزیک عقیده دارند عدم برخورد قاطع و مجازات مجرمان توسط قانون، بزرگترین مانع برای پایان خشونت مرگبار علیه زنان در نظام مردسالانه مکزیک است.

او امیدوار است تا با این چیدمان بتواند به افزایش آگاهی در مورد خشونت علیه زنان کمک کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها