{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایشگاه بعدی موزه هنرهای معاصر تهران چیست؟

نمایشگاه بعدی موزه هنرهای معاصر تهران چیست؟
کدخبر : 16274

موزه هنرهای معاصر تهران که پیش‌تر با نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی بود، از ۲۸ شهریور ماه با پایان یافتن این نمایشگاه تعطیل است و به‌زودی میزبان نمایشگاه «از قهوه‌خانه تا سقاخانه» خواهد شد.

هنرام‌روز: با پایان یافتن نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت»، گفته می‌شود که قرار است این مکان فرهنگی و هنری با نمایشگاه «از قهوه‌خانه تا سقاخانه» میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی باشد و یکی از دلایل طولانی شدن افتتاح نمایشگاه جدید، زمان‌بر شدن پروسه‌ی چاپ کتاب نمایشگاه بیان شده است.

عبادرضا اسلامی کولایی، مدیر موزه هنرهای معاصر تهران در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش تجسمی ایسنا، با اشاره به ادامه‌دار بودن تعطیلی موزه هنرهای معاصر تهران می‌گوید: «زمانی که مشکل موکت‌های موزه حل شود، ما ظرف ۱۰ روز افتتاحیه نمایشگاه را خواهیم داشت. ۱۰ روز زمان هم به دلیل این است که حمل و نقل و برخی جابه‌جایی‌ها را خواهیم داشت اما کارهای علمی نمایشگاه صورت گرفته است. دلیل این تأمل این است که با همکاری قسمت عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال عوض کردن موکت‌ها و کف‌پوش‌های موزه هستیم و قرارهایی گذاشتیم و تمام پروتکل‌های اداری و تشریفات قانونی طی شده است.»

او اضافه می‌کند: «فکر می‌کنم خرید و نصب شدن موکت‌ها یک ماه دیگر زمان ببرد و بعد از آن به فاصله‌ی ۱۰ روز بعد نمایشگاه جدید را افتتاح خواهیم کرد.»

کولایی همچنین خبر داد که کارهای علمی به منظور برپایی نمایشگاه دائمی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در سه گالری انجام شده است.

موزه هنرهای معاصر تهران علاوه بر اینکه پیش‌تر نشست‌هایی تخصصی درباره نقاشی قهوه‌خانه‌ای برگزار کرده بود، در سال ۱۳۹۵ نیز نمایشگاهی برای نمایش آثار نقاشی قهوه‌خانه‌ای افتتاح کرده بود که در آن آثاری از محمد مدبر، حسین همدانی، محمد فراهانی، عباس بلوک فر، حسن اسماعیل زاده، جواد عقیلی و علی اکبر لرنی به نمایش گذاشته شد.

علی‌رغم مشخص شدن عنوان نمایشگاه جدید موزه هنرهای معاصر تهران، هنوز اطلاع دقیقی از زمان افتتاح این نمایشگاه منتشر نشده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها