{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

یک پدر نمونه، یک مادر معمولی!

یک پدر نمونه، یک مادر معمولی!
کدخبر : 16288
خبرنگار:

مری کاترین استار هنرمند، معلم یوگا و مادر دو فرزند زمانی که با دیدگاه‌های ناعادلانه مردم در تعریف یک پدر و مادر خوب مواجه شد، کار بر مجموعه‌ای از تصویرسازی‌ها را اغاز کرد که دقیقا به همین موضوع اشاره داشت.

هنرام‌روز: او می‌گوید در سال ۲۰۲۲ در دنیایی زندگی می‌کنیم که هنوز هم استانداردهایی دوگانه برای تعریف پدر خوب و مادر خوب وجود دارد. انجام کارهایی که یک مرد را به پدری نمونه تبدیل می‌کند برای یک مادر امری عادی و وظیفه اوست. 

او عنوان «راهنمای مصور برای استاندارهای دوگانه والدین» را برای این مجموعه انتخاب کرد و انها را در اینستاگرام @momlife_comics به اشتراک گذاشت. این تصویرسازی‌ها خیلی زود مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و بارها در اینترنت بازنشر شد.

2A901B49-0F39-4988-84C0-7BB8A9EF6B03

مری کاترین استار در مصاحبه ای گفته از اینکه در جامعه پدران را به خاطر انجام ابتدایی‌ترین وظایفشان به عنوان یکی از والدین تحسین می‌کنند اما از مادران انتظار دارند که تمامی کارهای یک بچه را به تنهایی انجام دهند و خسته شده.

مری در ادامه می‌گوید مشکلی با مردها و پدرها ندارد و مساله او نوع نگاه جامعه به وظیفه فرزند پروری است.

این هنرمند قصد دارد با انتشار چنین طرح‌هایی و صحبت درباره تفاوت دیدگاه‌ها بتواند تغییری در شیوه نگاه افراد ایجاد کند.

« یک بار در حالی که دخترم را با کالسکه به خیابان برده بودم و به موبایلم نگاه می‌کردم یکی از همسایه‌ها به من گفت باید مراقب فرزندت باشی و به او نگاه کنی. این چیزی است که هرگز کسی به همسرم نمی‌گویند و حتی او را تشویق می کنند که عجب پدر خوبی بچه را اوردی گردش!»

در محیط‌های کاری معمولا از زنان سوال می‌کنند که زمانی که شما خانه نیستید چه کسی از فرزندتان نگهداری می‌کند این سوالی است که هیچ وقت از یک مرد نمی‌پرسند، چرا که از دید عموم نگهداری از بچه وظیفه او نیست.

دنبال کنندگان خانم مری با دیدن این مجموعه در کامنت ها از تجربیاتشان گفتند و نوشتند که چنین برخوردهایی تا چه حد برایشان توهین امیز و خسته کننده است.

این هنرمند قصد دارد با انتشار چنین طرح‌هایی و صحبت درباره تفاوت دیدگاه‌ها بتواند تغییری در شیوه نگاه افراد ایجاد کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها