{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پوسترهایی که جهان را تغییر دادند

پوسترهایی که جهان را تغییر دادند
کدخبر : 2137
خبرنگار:

طراحی پوسترها مدتهاست که زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده و پیام‌هایی با موضوعات مبارزه با برده داری تا اطلاعاتی درباره سلامت جنسی و انتخابات سیاسی و تبلیغات فیلم‌ها را به مخاطبان منتقل می‌کنند. سال گذشته کتابی با عنوان 100 پوستری که جهان را تغییر داد توسط انتشارات پاویون منتشر شد که شامل گزیده‌هایی از تاثیرگذارترین پوسترهایی است که از 300 سال پیش طراحی شده‌اند.

هنرام‌روز: این پوستر کشتی انگلیسی حمل برده‌های آفریقایی به آمریکایی شمالی است و برای تحریک افکار عمومی نسبت به موضوع برده داری و لغو این تجارت در سال 1788 طراحی شد.

2158

تکنیک‌های مدرن تبلیغات برای فروش محصولات در سال‌های آخر دهه 1890 توسعه یافتن. این پوستر با همینمیل و برای مجله فرانسوی لوفروفرو هفته نامه طنز فرانسوی  و توسط لئونته کاپیه لو در سال 1899 طراحی شده‌است.

4594

بخشی از مبارزه برای حق رای در انگلیس نیز متکی بر پوسترهای تبلیغاتی بود. دراین پوستربه یک فعال حقوق زنان در زندان به اجبار غذا می‌دهند.  

1194

این پوستر که یکی از نمادین ترین و شناخته شده‌ترین پوسترهای مبارزات زنان است در سال 1943 توسط جی.هاوارد.میلر طراحی شد و تشویقی برای زنان آمریکایی بود تا در زمان جنگ کار کنند.

2318

افزایش ثروت در استرلیا موجب شد تا خانواده‌های زیادی ماشین بخزند و استفاده از اتومبیل برای تفریحات موجب رخ دادن تعداد زیادی تصادف در جاده‌ها شد. این پوستر که حدودا در سال 1950 طراحی شده‌است تشویقی برای پدران به رانندگی درست و احترام به جاده است. "فرزندان خود را زنده برگردانید."

1300

پوستر پرتره چگوارا یکی از فراگیرترین پوسترهای تاریخ است. پوستر"مبارز و قهرمان چریکی" برای سال‌ها و حتی تا امروز بر دیوار رستوران‌ها، کافه‌ها و حتی روی لباس‌ها چاپ می‌شود.

800

این پوستر به منظور کم رنگ کردن کلیشه‌های جنسیتی و تشویق مردان به قبول مسئولیتشان  در زمینه پیشگیری از بارداری توسط شواری آموزش بهداشت انگلیس در سال 1970 به طراحی کرامر ساچی آماده شد و در زمان خود پوستری پیشرو بود.

1042

این پوستر که توسط یک طراح گمنام اوایل 1970 طراحی شده‌است خشمی که نسبت به جنگ ویتنام در جامعه موجود بود را نشان می‌دهد و اشاره به میلیون‌های بمبی دارد که در طول این شهر بر شهرها ریخته شد.

2126

طراحی معروف پوستر فیلم برای آرواره ها در سال 1975 یکی از تأثیرگذارترین پوسترهای فیلم است و بارها مورد تقلید قرار گرفته‌است.

3376

این پوستر در سال‌های 1980 برای اطلاع رسانی و آگاه سازی در زمینه بیماری ایدز در انگلیس طراحی شد.

4724

پوستر تبلیغاتی باراک اوباما در سال 2008

1329

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها