{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ایا یک نقاشی ۴۵ دلاری می‌تواند سر نخی‌هایی از واپسین روزهای زندگی ونگوگ را به دوست داران هنر بدهد؟

ایا یک نقاشی ۴۵ دلاری می‌تواند سر نخی‌هایی از واپسین روزهای زندگی ونگوگ را به دوست داران هنر بدهد؟
کدخبر : 4367
خبرنگار:

کاترین ماتیوز اوایل بهار امسال تابلویی ابرنگی با امضای E.W. Brooke را به قیمت ۴۵ دلار بنا بر علاقه شخصی و نصب ان در اتاق خوری خانه‌اش خرید. اثری که در پی تحقیقات احتمالا متعلق به ادموند والپول بروک هنرمندی است در واپسین روزهای ونگوگ با او دوست بوده‌است و حتی در نامه‌ای از ونگوگ به برادرش درباره او صحبت شده‌است و اگر اصالتش تایید شود اولین اثر شناخته شده از این هنرمند خواهد بود.

هنرام‌روز: ونگوگ در تاریخ ۲ ژوئیه ۱۸۹۰ به تئو نوشت: «یک هنرمند انگلیسی-استرالیایی ، بنام والپول بروک به دیدن شما خواهد آمد و برخی از اثارش  را به شما نشان می‌دهد، البته این اثار هنوز به پختگی نرسیدند اما اثار طبیعت او را ببینید. او مدت‌ها در اُوِر سور اُواز بود و ما گاهی با هم بیرون می‌رفتیم، او در ژاپن بزرگ شده اما این موضوع در اثارش پیدا نیست اما ممکن است بعدا این اتفاق بیفتد.»

این اثر پیش از این به مدت ۱۵ سال در خانه صاحب قبلی آویزان بود و با وجود تلاشی که برای شناسایی هنرمند خالق اثر شد اطلاعاتی چندانی بدست نیامد.

E4E6C4A7-D5B4-4BE1-A584-0034178A080E

ماتیوز هم نقاشی را از فروشگاه کوین که صاحب قبلی اثر بود به دلیل علاقه شخصی خرید و هرگز تصور نمی‌کرد که این نقاشی رازی جدید از تاریخ هنر را فاش کند.

آن روزها نقاشان زیادی از جمله نقاشان آمریکایی در «اُوِر سور اُواز» حضور داشتند که گمان می‌رود به دلیل طبیعت زیبای این منطقه باشد.  این روستای نزدیک پاریس همان جایی است ونگوگ آخرین اثار خود را قبل از مرگش در ژوئیه ۱۸۹۰ خلق کرد.

این نقاشی همچنین نام J. Whatman را بر کاغذش دارد که مربوط به یک تولید کننده کاغذ بریتانیایی است که کاغذهایی محبوب هنرمندان همدوره ونگوگ و خود او را تولید می‌کرد.

بنابراین متریال استفاده شده و موضوع ژاپنی نقاشی می‌تواند ثابت کند که این نقاشی ابرنگی اولین اثر شناخته شده از بروک است.

بروک در سال ۱۸۶۵ از والدینی انگلیسی در استرالیا متولد شد. این خانواده در سال ۱۸۶۹ به ژاپن نقل مکان کردند و بروک . در یوکوهاما بزرگ شد و در سال ۱۸۸۵ برای تحصیل در رشته هنر به پاریس رفت و زمانی که ۲۵ ساله بود با ونگوگ ملاقات کرد و احتمالا ونگوگ که شیفته هنر و فرهنگ ژاپن بود به بروک جذب شد.

84864176-6C2F-44F4-AC15-246DCC4A1036

مارتین بیلی مورخ هنر و متخصص اثار ونگوگ به ارت نت نیوز در این خصوص گفت: «ونگوگ مجذوب چاپ های ژاپنی بود و از ملاقات شخصی که واقعاً به ژاپن رفته بود هیجان زده شد. البته اثار بروک ناشناخته ماندن و پیدا شدن یکی اثار او که موضوع ژاپنی هم دارد حالب است.»

سوابق کمی از زندگی بروک وجود دارد. اما به نظر می‌رسد در سال ۱۸۹۱ اثارش را در سالن پاریس نمایش داد و سپس به یوکوهاما بازگشت و در سالهای ۱۸۹۴ و ۱۸۹۶ در انجا نمایش‌های انفرادی برگزار کرد. اما متاسفانه در پی زلزله بزرگ کانتو در سال ۱۹۲۳ خانه بروک ویران شد و سوخت و احتمالا بخش زیادی از اثارش از بین رفتند و خودش نیز در سال ۱۹۳۸ درگذشت.

F72838CF-2B71-47D1-B7BA-5AA8FA347D7E

اگرچه اطلاعات کمی در مورد زندگی بروک در ژاپن پس از ترک فرانسه در دست است، اما به نظر می رسد که او یک دختر دارد. یک قبر در گورستان خارجی یوکوهاما به نام Ume Brooke است که در کودکی درگذشته‌است و آبرنگ تازه کشف شده می‌تواند تصویری از همسر و فرزند هنرمند را در روزهای شاد باشد که احتمالا با پست برای یکی از بستگانش ارسال شده چرا که خواهر و برادرش در کالیفرنیا زندگی می‌کردند. صاحب قبلی نقاشی نیز ان را از خانه ساحلی در نیوهمپشایر خریده که متعلق به خانواده‌ای بوده که از کالیفرنیا امده بودند.

محققان امیدوارند که از طریق کشف این اثر که هنوز اصالت ان به طور کامل تایید نشده اطلاعات بیشتری از اخرین روزهای زندگی ونگوگ و زندگی خود بروک بدست اورند.

صرف نظر از ارزش مالی که این نقاشی می‌تواند داشته باشد، تاریخ منحصر به فرد و داستان جذاب ان است. ماتیو و همسرش صاحبان جدید این نقاشی که ابتدا ان را به دیوار اتاق ناهارخوری خود زده بودند حالا برای محافظت از ان در مقابل ان را با پارچه پوشانده‌اند و دوست دارد تابلو در کشور ژاپن به نمایش دربیاید.

منبع: ارت نت نیوز

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها