{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آخرین پروژه کریستو و ژان‌کلود بسته بندی طاق نصرت یک قدم تا اجرا فاصله دارد

آخرین پروژه کریستو و ژان‌کلود بسته بندی طاق نصرت یک قدم تا اجرا فاصله دارد
کدخبر : 4377
خبرنگار:

آخرین پروژه کریستو هنرمندی که با همکاری ژان‌کلود همسرش ساختمان پارلمان آلمان را ۶ سال بعد از سقوط دیوار برلین بسته بندی کرد، به دلیل شیوع ویروس کرونا و مرگ او در سال گذشته به تعویق افتاده بود، اما حالا مجریان این پروژه یعنی بسته بندی کردن طاق نصرت پاریس اعلام کردند که پروژه تنها یک قدم به تحقق فاصله دارد و از تاریخ ۱۸ سپتامبر رونمایی می‌شود و تا ۳ اکتبر در معرض نمایش خواهدبود.

هنرام‌روز: این پروژه ابتدا قرار بود بهار سال ۲۰۲۰ اجرا شود اما به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد. حالا قرار است بنای دیدنی و مشهور شانزه‌لیزه با ۲۵۰۰۰ متر مربع پارچه با رنگ ابی-نقره‌ای و قابل بازیافت و ۷۰۰۰ متر طناب قرمز بسته بندی شود. 

حدود ۶۰ سال پیش بود که ایده بسته بندی طاق نصرت به ذهن کریستو و ژان کلود رسید. این دو در سال ۱۹۶۲ اتاق کوچکی نزدیک این بنا اجاره کرده‌بودند و اولین نقشه‌ها را برای پروژه کشیدند. 

این دو سال‌ها دست به اجرای پروژه‌هایی بلند پروازانه‌ای چون بسته بندی رایش تاک زدند و برای کسب مجوز اجرا مدت‌ها زمان گذاشتند. کریستو در مصاحبه‌ای اعلام کرده‌بود: «پارچه بسیار جذاب است، شبیه پوست است.»

در سال ۲۰۱۷ بود که سرانجام مجوز بسته بندی طاق نصرت پاریس صادر شد. هزینه براورد شده برای این پروژه ۱۴ میلیون یورو اعلام شد که توسط کریستو از محل فروش مطالعات مقدماتی و مدل‌های پروژه‌های قبلی او تامین شد و نه بودجه عمومی.

گفته می‌شود نصب و اجرای پروژه بسته بندی طاق نصرت که از ۱۴ ژوئیه اغاز می‌شود به سه خدمه نیاز دارد که به مدت ۱۲ هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز کار کنند. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها