{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ایا جلد مجله‌ها محلی جدید برای نمایش آثار هنری است؟

ایا جلد مجله‌ها محلی جدید برای نمایش آثار هنری است؟
کدخبر : 4386
خبرنگار:

انتخاب نقاشی‌ها برای جلد مجلات به جای عکس با همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلات اغاز شد. این انتخاب پاسخی بود به تعطیلی استودیوهای عکاسی. از طرفی شکل گیری اعتراضات گسترده جنبش زندگی سیاه پوستان مهم است معنایی بزرگتر به این انتخاب داد و ان را به بیانیه‌ای اجتماعی تبدیل کرد تا جایی که مجلاتی چون ووگ، ونیتیفر، تایم و ... نقاشی‌های هنرمندان سیاه پوست از شخصیت‌های تاثیر گذار رنگین پوست را برای جلدشان انتخاب کردند. حالا به نظر می‌رسد روند چاپ نقاشی‌ها بر جلد مجلات زندگی جدیدی به خود گرفته‌است و جریان اصلی نشریات بین‌المللی در حال سفارش تصویر جلد مجلات به نقاشان است.

هنرام‌روز: مجله ونیتیفر در سپتامبر ۲۰۲۰ پرتره‌ای از برونا تیلور (دانشجوی ۲۶ سیاه پوست که به ضرب گلوله پلیس کشته شد) را به امی شرالد سفارش داد. مجله ووگ اثار جیمز مارشال و جوردن کاستیل که تصاویری از زنان سیاه پوست بودند را برای جلدش انتخاب کرد. این تصاویر فاصله زیادی با عکس‌هایی که پیش از این بر جلدها مجله‌های چاپ می‌شدند، داشت و همین موضوع باعث شد تا این جلدها در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرند. 

6AA75B25-70F7-410D-88D8-4B240FF41047

مارک گویدوچی مدیر خلاقیت ووگ می‌گوید پیش از شکل‌گیری اعتراضات نیز قصد داشتیم از یک نقاشی برای جلد مجله استفاده کنیم و یکی از دلایلمان دشواری عکاسی در شرایط همه‌گیری بود اما همزمانی این انتخاب با موضوع تبعیض نژادی و دیگر جریانات مفهوم نمایش عکس یک سلبیریتی یا مدل بر جلد مجله را دستخوش تغییر کرد.

سفارش کار به یک نقاش کاریست که پیش از این در روند اماده سازی مجله به ندرت اتفاق می‌افتاد اما تنها یک نقاشی می‌توانست تمام مفاهیمی که ان زمان مهم بود را در یک قاب نشان دهد.هنرمندان قدرت این را دارند که تا واژگان شما را بشنوند و تصویری جدید از جهان را به مخاطب نشان دهند.

مجله ونیتیفر نیز از قبل قرار بود که در شماره مربوط به ماه سپتامبر مروری بر زندگی برونا تیلور داشته باشد. مدیر هنری این مجله می‌گوید عکسهای تیلور نمی‌توانست به خوبی چیزی که ما قصد بازگو کردنش را داشتیم منعکس کند و می‌دانستم یک نقاشی از او می‌تواند انتخابی مناسب باشد.

البته این اولین بار نیست که از نقاشی‌ها بر جلد مجلات استفاده می‌شود، پیش از این اثار هنرمندانی چون سالوادور دالی و اندی وارهول و ... بر جلد مجلات چاپ شده‌بود، اما این موضوع که یک باره انتخاب نقاشی‌ها برای جلد نشریات مشهور و تاثیر گذار به انتخاب اول تبدیل شد، موضوعی جالب است. 

گیدوچی مدیر هنری ووگ می‌گوید به نظر می‌رسد در جهانی که پر از تصویر است، نقاشی واقعا تاثیر گذار است و شاید آثاری که به صورت دیجیتال یا سریع خلق شده‌‌باشند، قدرت انتقال پیام را ندارند.

مدیر هنری مجله تایم نیز می‌گوید وظیفه جلد مجله خبر رسانی نیست این کار را رسانه‌های دیگر انجام می‌دهد و این روزها وظیفه جلد انتقال احساسات است. 

این انتخاب‌ها محدود به مجلات عمومی نیست مثلا جلد ضمیمه اقتصادی مجله تایم در اوریل ۲۰۲۱ بخشی از اثر بیپل که ان‌اف‌تی ان ۶۹ میلیون دلار فروخته شد را بر خود داشت.

«مدیران هنری نشریات در یک نکته اتفاق نظر دارند هنرمندان نقاش با اثارشان روحی جدید به نشریات می‌بخشند.»

منبع ارت نت

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها