{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«آخرین گروه جی هفت»

«آخرین گروه جی هفت»
کدخبر : 4389
خبرنگار:

در پی حمایت غربی‌ها از درخواست نخست وزیر استرالیا برای انجام تحقیقات جدید در خصوص منشا ویروس کرونا، هنرمند چینی «بانتون گلائو آتانگ» تصویری ملهم از تابلوی «شام آخر» لئوناردو داوینچی را با تیتر «آخرین گروه هفت» شبکه ویبو منتشر کرد.

هنرام‌روز: این اثر حیواناتی را به صورت نمادین به جای سران گروه جی هفت (انگلیس، ایتالیا، کانادا، ژاپن، آلمان، فرانسه، هند و استرالیا) به تصویر کشیده که پشت میزی پر از دلار و یک کیک به شکل نقشه چین نشسته‌اند و در حال دسیسه چینی برای «حکم راندن بر جهان» هستند و در پی برگزاری اجلاس سران گروه هفت در کورنوال انگلیس در رسانه های اجتماعی چینی و از سوی چند رسانه مشهور چین چون نشریه گلوبال تایمز در سطحی وسیع منتشر شد.

در متن همراه این تصویر آمده "از این طریق ما می توانیم همچنان بر جهان حکم برانیم".

روزنامه گلوبال تایمز در توصیف این تصویر با استناد به نظر کاربران شبکه‌های اجتماعی چنین نوشته: «تصویر عقاب در مرکز تصویر نشانی از امریکاست، در این توصیف به ضعف این کشور در بحران اقتصاپی و درگیری‌های نژادی اشاره شده، سمت چپ عقاب، گرگ خاکستری رنگ نمادی از ایتالیا است که گویی با اشاره دستش به پیشنهاد امریکا نه می‌گوید و تمایلی به همکاری با امریکا در سرکوب چین ندارد.

در کنار گرگ یک سگ ایستاده که نماینده ژاپن است و مشغول ریختن نوشیدنی سبز رنگ در جام‌های روی میز است. این مایع سبز رنگ اب الوده‌ای است که قرار است از نیروگاه‌های هسته‌ای ژاپن در اقیانوس ارام ریخته شود. 

کانگوروی کنار سگ نشانی از استرالیا است که چهره‌ای دورو دارد. از طرفی دستش به سمت اسکناس‌های امریکاست و مایل به همکاری با امریکا در سرکوب چین است و از طرفی چین یکی از بزرگترین شرکای تجاری‌اش است. 

شاهین گوشه سمت چپ تصویر نمادی از المان است  چرا که ژستی مشابه انگل مرکل در عکس دسته جمعی گروه جی ۷ در سال ۲۰۱۸ دارد. یک خروس هم به نمایندگی از فرانسه در سکوت در سمت راست تصویر دیده می‌شود و گویی درگیر مسائل قاره اروپاست و به بحث چین علاقه‌ای ندارد.

در سمت راست میز نیز یک شیر و موش بیور دیده‌می‌شوند که نمایندگان انگلیس و کانادا هستند.  موش بیور یا نورتیا عروسکی که در دست دارد که کاربران اینترنت ان را نمادی از مدیر مالی شرکت هوآووی می‌دانند که در کانادا بازداشت شده.

در گوشه سمت راست میز یک فیل (به نمایندگی از هند) روی زمین نشسته و به او سرم وصل است. 

قورباغه زیر میز هم به توصیف کاربران اینترنتی احتمالا نمادی از تایوان است که تحت حمایت امریکاست.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها