{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پرتره لوسین فروید از دیوید هاکنی به مزایده گذاشته می‌شود

پرتره لوسین فروید از دیوید هاکنی به مزایده گذاشته می‌شود
کدخبر : 4393
خبرنگار:

پرتره دیوید هاکنی اثر لوسین فروید که در سال ۲۰۰۲ خلق شد و نقاشی کردن ان ۴ ماه به طور انجامید در ماه جاری در خانه حراج ساتبیز به مزایده گذاشته می‌شود و انتظار می‌رود که ۱۲ میلیون به فروش برسد.

هنرام‌روز: لوسین و فروید و دیوید هاکنی دو تن از مهم‌ترین هنرمندان معاصر انگلستان محسوب می‌شوند. 

حالا قرار است پرتره‌ای که لوسین فروید از دوستش نقاشی کرده برای اولین بار و با براورد قیمت بین ۸تا ۱۲ میلیون پوند و در تاریخ ۲۹ ژوئن به مزایده گذاشته شود.

طبق گزارش گاردین این نقاشی ابتدا از طریق گالری Acquavella در نیویورک در سال ۲۰۰۳ به قیمت ۳میلیون پوند فروخته شد. هاکنی ان زمان اعلام کرد 

«اعتراف می‌کنم که دوست دارم این تابلو را بخرم، اگر فروخته شود ، احتمالاً فقط به من فروخته می شود.»

تام ادیسون مدیر دپارتمان هنر معاصر ساتبیز لندن این نقاشی پیش از این متعلق به یک مجموعه خصوصی در نیویورک بود، اما اطلاعات بیشتری درباره ان را فاش نکرد. 

این اثر آخرین بار در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه لوسین فروید گالری ملی پرتره لندن در معرض دید عموم قرار گرفت.

فروید و هاکنی برای اولین بار در سال ۱۹۶۲ از طریق خانواده گینس با هم ملاقات کردند و در زمانی که فروید ۸۰ ساله بود، از هاکنی ۶۵ ساله نقاشی کشید. در کتاب صبحانه با لوسیان به قلم جوردی گریگ (۲۰۱۳) ، هاکنی می‌گوید هر روز ساعت ۸:۳۰ صبح در استودیو فروید حاضر می‌شد، چای می‌خوردند و هاکنی بر خلاف دیگر مدل‌های نقاشی لوسین فروید اجازه داشت در طول ساعات کار سیگار هم بکشد.

 ما در مورد نقاشی‌ها زیاد صحبت کردیم. رامبراند ، پیکاسو ، اینگرس ، تیپولو ... ما در مورد نقاشی های رامبراند بسیار صحبت کردیم و اینکه هر کاری که او انجام می دهد یک پرتره است...»

هاکنی بعداً به ویلیام فیور در مورد روند این کار گفت: «این اثر یک بازه زمانی است و نه یک لحظه. بسیاری از افراد نمی توانند به مدت ۱۲۰ ساعت به یک چهره نگاه کنند و مدام با آن کاری انجام دهند.»

در مقابل زمانی دیوید هاکنی از پرتره فروید نقاشی کرد تنها ۴ ساعت طول کشید. او ترجیح می‌دهد سریع و در سکوت کار کند.

پرتره فروید از دیوید هاکنی توسط تام ادیسون چنین توصیف می‌شود: «دریچه‌ای به ذهن دو فرد بزرگ در هنر بریتانیا در ۱۰۰ سال اخیر، فروید در این مرحله در اوج کار حرفه‌ای خود بود و برای نمایشگاهی بزرگ در تیت آماده می شد و غلظت رنگ در اثرش مشابه مجسمه است.»

C2EF8F65-3C19-44C5-8FA7-C698B70A500B

از آنجا که تابلوهای رنگ روغن لوسین فروید به ندرت به فروش گذاشته می‌شوند و این تابلو تصویری از گیکی از محبوب ترین هنرمندان انگلستان است ، ادیسون انتظار دارد این تابلو «دریچه‌ای از یک رابطه تاریخی» باشد و «با بسیاری از مجموعه داران از سراسر جهان صحبت کند.»

دختر هنرمند بلا فروید در مورد این نقاشی می گوید: «دیدن دیوید هاکنی و لوسین فروید در کنار یکدیگر در زمان خلق این نقاشی هیجان انگیز بود، مثل دو پسر مدرسه‌ای اما مسن درگیر مکالمه با یکدیگر بودند. هاکنی می گفت از کندی روند نقاشی لذت می برد، و من این را دوست داشتم. چرا که او  و لوسین می‌توانستند با هم صحبت کنند. همه ما دوست داشتیم با پدر صحبت کنیم، او انسانی جالب بود.»

منبع: ارت نیوز پیپر

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها