{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

درخواستی عجیب از جف بزوس: منالیزا را بخر و بخور

درخواستی عجیب از جف بزوس: منالیزا را بخر و بخور
کدخبر : 4410
خبرنگار:

چند روز پس از اینکه جف بزوس بنیانگذار شرکت امازون اعلام کرد که به فضا سفر خواهد کرد، مردم از او درخواستی عجیب کردند. بیش از ۱۰۰۰۰ نفر درخواست عجیب کین پاول در سایت change.org (خریدن و خوردن تابلوی منالیزا اثر داوینچی در موزه لوور و خوردن ان توسط جف بزوز بنیانگذار شرکت امازون) را امضا کردند. این درخواست حدود یک سال پیش ایجاد شد اما به تازگی مورد توجه قرار گرفت.

C5CF043A-EB12-4521-B0D9-05F5771AD6DDهنرام‌روز: یکی از امضاکنندگان این درخواست عجیب نوشت: "این مهمترین درخواست در دوران معاصر است." 

این درخواست چنین عنوان شده: «هیچ کس تا به حال مونالیزا را نخورده است و ما احساس می کنیم جف بزوس باید این کار را بکند.» البته کین پاول دلیل مطرح کردن چنین درخواستی را نمی‌داند. شاید چون بزوس ثروت کلانی دارد، می‌تواند چنین کاری بکند و مسیر فرهنگ و تمدن را برای همیشه تغییر دهد!

جالب‌ترین اینکه برخی افراد کنجکاو هستند که بدانند بعد از خوردن منالیزا چه بلایی سر بزوس خواهد امد. 

تابلوی مونالیزا متعلق به دولت فرانسه است و در موزه لوور نگهداری می‌شود. ارزش مادی این تابلو بیش از ۶۰ میلیارد دلار تخمین زده شده‌است و ثروت فعلی جف بزوس ۱۹۴.۵ میلیارد دلار است.

 

البته بعید به نظر می‌رسد که دولت فرانسه بخواهد تابلوی ارزشمند و‌ نمادین کشورش را به فروش بگذارد چرا که منالیزا پیش از کرونا سالانه تعداد زیادی توریست را به شهر پاریس جذب می‌کرد.

جف بزوس هم درباره این درخواست عجیبی اظهار نظری نکرده‌است. 

وب سایت change.org در سال ۲۰۰۷ توسط بن راتری تأسیس شد  و خود را "بستر جهانی تغییر" معرفی کرد. این وب سایت در طول سال‌های اخیر محلی برای انتشار گسترده درخواست‌های اجتماعی بوده‌است اما گاهی اوقات درخواست‌هایی گیج کننده و بی معنی نیز در ان منتشر می‌شود. مثل درخواستی که سال گذشته برای فرستادن ستاره سریال تلویزیونی Glee متیو موریسون به خلیج گوانتانامو مطرح شد.

منبع: وب سایت Forbes 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها