{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

زنان و مردان آثار ماندگار

زنان و مردان آثار ماندگار
کدخبر : 4413
خبرنگار:

شبکه و بنیاد «زنان و مردان آثار ماندگار» با تمرکز بر گرامیداشت افرادی که در حفظ و نگهداری آثار هنری ارزشمند در طول جنگ جهانی سهمی بزرگ داشتند اما شناخته شده نیستند فعالیت می‌کند. این شبکه وب سایتی طراحی کرده که افراد بتوانند به مشخصات و داستان این افراد دستیابی پیدا کنند.

هنرام‌روز: در طول جنگ جهانی دوم ، گروهی از متصدیان موزه، مورخان هنر، کتابداران، معماران و هنرمندان آمریکایی و بریتانیایی ماموریت سخت و حساسی را به انجام رساندند. ان‌ها اثار هنری ارزشمندی که توسط نازی‌ها غارت شده‌بود را بازیابی کردند. این گروه که متشکل از مردان و زنان بود، «مردان آثار ماندگار» نام گرفت.  ماموریت منحصر به فرد و جسارت آنها در فیلمی به همین نام در سال ۲۰۱۴ به کارگردانی جرج کلونی روایت شد و مورد توجه جهانیان قرار گرفت. اما پیش از اینکه داستان این افراد بر پرده نقره‌ای ظاهر شود، گروهی از محققان و نویسندگان بنیادی تحت عنوان (MMF) را راه اندازی کرده‌بودند که در خصوص فعالیت ارزشمند این افراد گمنام فعالیت و تحقیق می‌کرد و کتاب پرفروش رابرت ام ادسل بنیانگذار بنیاد MMF الهام بخش فیلم جورج کلونی بود.

cb68b591-4a86-4120-ac02-7081a039cfc2

حالا این بنیاد به تازگی شبکه‌ای با عنوان مردان و زنان اثار ماندگار راه اندازی کرده و قصد دارد ماموریت خود را گسترش دهد. این موسسه قصد دارد علاوه بر شرح تلاش این افراد در زمان جنگ به تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهد و اطلاعات را کامل کند و دستاوردهای این اشخاص را به صورت گسترده از طریق شبکه‌های اجتماعی، برگزاری نمایشگاه، خبرنامه و ... اطلاع رسانی کند.

02MONUMENT5-jumbo

در حال حاضر ، بیست موسسه فرهنگی و هنری معتبر در امریکا، انگلستان، آلمان و نیوزیلند به این شبکه پیوسته اند و قرار است تعداد بیشتری نیز در پروژه همراه شوند. از بین این موسسات می‌توان از گالری از Courtauld، موزه ایزابلا استوارت گاردنر و موزه های دولتی برلین نام برد.

آنا بوتینلی مدیر MMF پیشنهاد راه اندازی این شبکه را داد. بوتینلی خاطرنشان کرد: "تاکنون در بنیاد تلاش کردیم تا به فعالیت زنان و مردان نجات دهنده اثار هنری در طول زمان جنگ ارج نهیم و برای اولین بار قرار است فعالیت‌های این افراد را در قالب نمایشگاه‌هایی در امریکا و چند کشور دیگر اطلاع رسانی کنیم.»

14d9bea9-8b36-4a41-b159-012e42e48ca0

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها