{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چند اثر هنری با موضوع دفترِ کار

چند اثر هنری با موضوع دفترِ کار
کدخبر : 4431
خبرنگار:

در بسیاری از کشورها پاندمی کرونا پایان یافته و مردم به دفتر کارشان بازمی‌گردند. سال‌هاست که افراد برای انجام کار به جایی خارج از خانه می‌روند و ساعات زیادی را در انجا می‌گذرانند. گوشه و کنار این محیط‌های خشک و اداری نشانه‌هایی کوچک از کارمندان و علاقمندی‌های ان‌ها دیده می‌شود و به تعداد کارکنان داستان‌ها و احساساتی جالب در جریان است اما این فضا‌ها بر خلاف کتابخانه‌ها،ایستگاه‌های مترو، اتلیه هنرمندان و حتی کارخانه‌ها و ... چندان مورد توجه نقاشان نبوده و نقاشی‌های زیادی از این محیط‌ها خلق نشده.

هنرام‌روز: متخصصان اروپایی از سال ۱۶۰۰ کارشان را در جایی خارج از خانه اغاز کردند و اوایل قرن بیستم دفاتر کار مدرن با نقشه‌های باز برای کارمندان ساخته‌شدند.

در ادامه چند اثر هنری از دفترهای کار را معرفی می‌کنیم:

WhatsApp Image 2021-06-22 at 5.12.00 PM

وحشت از نامه‌های بدون پاسخ

کمیل هنروت در نهمین دوسالانه هنر برلین در سال ۲۰۱۶ چیدمانی هنری با چاپ تعداد زیادی از ایمیل‌های

 موسسات خیریه به همراه پاسخ‌های دستنویس و شخصی خود، ایجاد کرد و نام ان را دفتر ایمیل‌های بدون پاسخ گذاشت. این چیدمان هنری علاوه بر توجه به بعد انسانی و احساسی ایمیل‌ها یاداور وحشت بازگشت پشت میز کار و مواجهه با ایمیل‌های بی پاسخ مانده و کارهای انجام نشده بود.

WhatsApp Image 2021-06-22 at 5.12.00 PM (1)

دفتر کار در شب

ادوارد هاپر در سال ۱۹۴۰ نقاشی دفتر کار در شب را خلق کرد. این اثر از تابلوهای مشهور هاپر نیست اما به طرز عجیبی تکان دهنده ایا. پنجره باز است و نور چراغ روشن دفتر کار به اسمان شب می‌ریزد. مردی در اویل میانسالی پشت میر نشیته و مشغول کار است و زنی که احتمالا همسر هاپر مدلش بوده، در کنار قفسه پرونده‌های بایگانی ایستاده و به سمت مرد چرخیده. علی رغم سکوت و سکون ارتباطی عاطفی و توام با تنش بین شخصیت‌های تابلو احساس می‌شود.

این نقاشی الهام بخش کارگردانان سینمایی بوده‌است.

WhatsApp Image 2021-06-22 at 5.12.01 PM

طفره رفتن از کار

کارل گوبل در سال ۱۸۷۹ تابلوی کتابخانه را نقاشی کرد. این تابلویی تصویری از سه کارمند در کاخ بلودر در وین را به نمایش می‌گذارد که دو نفر به سختی مشغول کارند و یکی از مردان در خال مطالعه کتاب است و توجهی با کار و فضای اطرافش ندارد.

 WhatsApp Image 2021-06-22 at 5.12.01 PM (1)

قدیمی‌ترین نقاشی از یک دفتر کار(؟)

تصویری موجود در یک کتاب خطی از قرن ۱۴ میلادی که در کتابخانه مرکزی مادرید نگهداری می‌شود شاید قدیمی‌ترین تصویر ثبت شده از یک دفتر کار باشد که به نظر می‌رسد راهبان قرون وسطی را در حال مطالعه نشان می‌دهد.

WhatsApp Image 2021-06-22 at 5.12.02 PM

غرق شدن در کار

جیسون د کایرس تیلور پس از فارغ التحصیلی از انستیتوی هنر لندن تصمیم گرفت غواصی یاد بگیرد و چند سال بعد به یک معلم غواصی شناخته‌شده تبدیل شد. او چندین مجسمه زیر اب نصب کرده‌است. این مجسمه‌ها یادآور گنجینه‌های کشتی‌های غرق شده‌ هستند.

یکی از این مجسمه‌ها که در سال ۲۰۱۲ نصب شد «خبرنگار گمشده» نام دارد و شخصی را نشان می‌دهد پشت میزش نشسته و سخت مشغول کار است. لحظه‌ای که بسیاری از ما بارها تجربه کردیم.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها