{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

درخواست کمک مالی برای مرمت «پاپی»

درخواست کمک مالی برای مرمت «پاپی»
کدخبر : 4490
خبرنگار:

موزه گوگنهایم بیلبائو برای ترمیم مجسمه «پاپی» اثر «جف کونز» درخواست جمع‌اوری کمکی بیش از ۱۰۰ هزار یورو کرد. این مجسمه در سال ۱۹۹۷ خریداری شد و ارتفاعی ۱۲.۴ متری دارد. ایده اولیه این مجسمه نمونه ۵۲ سانتی و چوبی ان بود که جف کونز در سال ۱۹۹۱ ساخته‌بود.

هنرام‌روز: حالا این مجسمه که نمادی مهم برای شهر بیلبائوی اسپانیا و موزه گوگنهایم است، بعد از ۲۴ سال دچار اسیب‌هایی در اسکلت فلزی و زیر ساخت‌هایش شده و احتیاج به مرمت دارد. 

مدیر مجموعه گوگنهایم Juan Ignacio Vidarte می‌گوید: «شاید مبلغی بیش از ۱۰۰ هزار یورو برای بازگرداندن پاپی به شکوه سابق، زیاد به نظر برسد، اما برای مرمت این اثر باید قیمت دیگر اثار جف کونز را در نظر گرفت.»

مجسمه پاپی که گفته می‌شود حاوی ۵۵تن خاک است،  است تاکنون به ۴ کشور چون المان، استرالیا و امریکا سفر کرده‌است و در سال ۲۰۰۲ پیشنهادی نیز برای سفر به تهران و نصب در باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر داشته است.

این مجسمه سال گذشته برای تشویق مردم به ماسک زدن با ماسکی از گل تزیین شد. 

نکته جالب درباره پاپی این است که ظاهری گ زنده و پیوسته در حال تغییر دارد و اعتماد و امنیت را تداعی می‌کند چرا که دو نماد عشق و محبت خالص یعنی سگ و گل را با یکدیگر همراه ‌کرده‌است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها