{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پرتره دیوید هاکنی اثر لوسین فروید بیش از ۲۰ میلیون دلار فروخته‌شد

پرتره دیوید هاکنی اثر لوسین فروید بیش از ۲۰ میلیون دلار فروخته‌شد
کدخبر : 4510
خبرنگار:

نقاشی پرتره دیوید هاکنی اثر لوسین فروید روز سه‌شنبه در رویداد فروش عصرانه هنر مدرن انگلیس ساتبیز به قیمت ۲۰.۷ میلیون دلار فروخته شد و رکورد ششمین اثر گران قیمت این هنرمند که تاکنون در حراج به فروش رسیده است را از ان خود کرد. لوسین فروید و دیوید هاکنی از مشهورترین هنرمندان انگلیس هستند.

هنرام‌روز: پنج پیشنهاد دهنده تلفنی از نیویورک، لندن و آسیا برای خریدن این اثر هنری به رقابت پرداختند. خریدار اثر یک مجموعه دار ساکن لندن است، او البته در مزایده حضور نداشت و پیشنهاداتش تلفنی بود.

این پرتره در سال ۲۰۰۲ نقاشی شد و‌ پیش از این در سال  ۲۰۱۲ در گالری ملی پرتره لندن به نمایش درآمد. در زمان خلق این اثر، فروید ۸۰ ساله و هاکنی ۶۵ ساله بود. این نقاشی چهره هاکنی را به صورت تمام رخ نشان می‌دهد که در حالی که به مخاطب تابلو نگاه می‌کند در فکر فرو رفته‌است. 

فروشنده این شاهکار که نامی از او برده نشده این تابلو را در سال ۲۰۱۵ از یک کلکسیونر آمریکایی خریداری کرد. مالک امریکایی نیز  ان را در سال ۲۰۰۳ و به قیمت ۳ میلیون پوند خریداری کرده‌بود.

این دو هنرمند اولین بار در سال ۱۹۶۲ ملاقات کردند، زمانی که فروید هنرمندی حرفه‌ای و هاکنی هنوز دانشجو بود. این نقاشی پیش از نمایشگاه بزرگ لوسین فروید در موزه تیت مدرن خلق شد و کامل شدن ان حدود ۴ ماه و بیش از ۱۰۰ ساعت طول کشید. هاکنی: «در تمام ساعاتی که به عنوان مدل نشسته بودم لایه لایه به کار اضافه می‌شد.» 

اثار لوسین فروید به ندرت در حراجی‌ها معامله می‌شوند و زمان مزایده بالاترین قیمت‌ها را از ان خود می‌کنند.

منبع: ارت نیوز

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها