{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

لندن میزبان کاملترین نمایشگاه از خودنگاه‌های ونگوگ

لندن میزبان کاملترین نمایشگاه از خودنگاه‌های ونگوگ
کدخبر : 4529
خبرنگار:

سال آینده گالری Courtauld لندن میزبان نمایشگاهی از خودنگاره‌های وینسنت ونگوگ خواهد بود. این اولین بار نیست چنین نمایشگاهی از آثار ونگوگ برگزار می‌شود، چرا که پیش از این آمریکا، هامبورگ و لندن میزبان خودنگاره‌های بودند. اما می‌توان نمایشگاه گارلری کورتالد با بیش از 15 اثر را کاملترین نمایشگاه خودنگاره‌های ونگوگ خواند.

هنرام‌روز: از میان آثار این نمایشگاه دو مورد از خودنگاره‌ها که به فاصله یک هفته نقاشی شدند، برای اولین بار کنار هم قرار می‌گیرند. 

خودنگاره‌های ونگوگ برای شرکت در این نمایشگاه از مجموعه‌های معتبر هنری چون موزه ونگوگ، موزه ملی امستردام، گالری ملی واشنگتن و ... امانت گرفته می‌شوند. 

vg2

کارن سرس مسئول برگزاری این نمایشگاه می‌گوید، برگزاری چنین نمایشگاهی مانند معجزه است. ایده اولیه برگزاری نمایشگاه ملهم از یکی از خودنگاره‌های ونگوگ «ونگوگ با گوش باندپیچی شده» که در موسسه Courtauld نگهداری می‌شود و ده سال پیش مطرح شد. برگزاری نمایشگاهی از آثار ونگوگ کاری سخت است چرا که بین دوستداران هنر محبوبیت دارد و امانت گرفتن آثارش با توجه به ارزشی که دارند، دشوار است. 

vg3

اما با توجه به اینکه گالری کورتالد از سال 2018 برای مرمت و بازسازی تعطیل شد، کارمندان موزه از این تعطیلی استفاده کرده و نمایشگاه را برای تاریخ 4 فوریه سال 2022 ترتیب دادند.

گفته می‌شود ونگوگ در طول عمر کوتاهش حدود 30 خودنگاره کشید. این نمایشگاه بیش از 15 تای آن که کمتر هم دیده  و شناخته شدند را نمایش می‌دهد.  با وجود اینکه این خودنگاره‌ها در طول زمانی کمتر از 5 سال خلق شدند، اما هیچ یک از آن‌ها شبیه هم نیستند و ویژگی‌های متفاوتی دارند. اگر نامه‌هایی که کنار هر یک از این خودنگاره‌ها نوشته شده را بخوانید متوجه می‌شوید که تفاوت‌های آن‌ها اتفاقی نیستند و ونگوگ درباره شیوه‌ کارش در تمام آن‌ها فکر کرده.  

این نمایشگاه همچنین به تغییری که این خودنگاره‌ها در طول زمان داشتند می‌پردازد. رنگ و مفاهیم عاطفی که توسط آن منتقل می‌شود برای ونگوگ اهمیتی ویژه داشت. حال اینکه با گذشت ممکن است بخشی که ونگوگ به رنگ بنفش رنگ آمیزی کرده آبی روشن دیده شود و این تغییر می‌تواند هدف و منظور هنرمند را تغییر دهد. 

منبع: آرت نیوز پیپر

vincent_van_gogh_self_portrait_1889_1890_photo_the_national_museum_of_art_2c_archirecture_and_design_lo

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها