{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تابلویی منسوب به پیکاسو ۱۵۰ هزار دلار فروخته شد

تابلویی منسوب به پیکاسو ۱۵۰ هزار دلار فروخته شد
کدخبر : 4550

تابلویی منسوب به پیکاسو که برای ۵۰ سال در کمد یک خانه در ایالت مین آمریکا پنهان بود، در حراجی جان مک‌اینیس در ماساچوست ۱۵۰ هزار دلار فروخته شد.

هنرام‌روز:مسئولان خانه حراج جان مک‌اینیس خبر فروش تابلو موسوم به «سه‌گوش» را تایید کردند. این نقاشی در اندازه‌های ۴۰ در ۴۰ سانتیمتر که سال ۱۹۱۹ کشیده شده و در واقع پیش طرحی برای پرده یک باله است که همان سال در لندن روی صحنه رفت. پیکاسو این نقاشی را امضا کرده و پرده بزرگ باله «سه‌گوش» از سال ۲۰۱۵ در جامعه تاریخدانان نیویورک به نمایش درآمده است.

32DDA5E3-91D7-4C7A-BC51-37048188797F

بر اساس آنچه در سایت پخش زنده حراجی‌های هنری آمده، نقاشی پیکاسو روی رقم ۱۵۰ هزار دلار چکش خورد و البته خریدار باید ۲۴ درصد هم بیش از این مقدار برای به دست آوردن تابلو هزینه کند. نام فروشنده و خریدار این اثر قدیمی فاش نشد اما با انتشار یک بیانیه مدعی شد تابلو پیکاسو را از کمد خانه‌ای پیدا کرده است که پدرش از یک قوم و خویش به ارث برده بود و این فرد در دهه ۱۹۲۰ در اروپا در رشته هنر درس می‌خواند.

در یکی از کمدهای این خانه موروثی چند اثر هنری جا مانده که تابلو نقاشی پابلو پیکاسو مربوط به سال ۱۹۱۹ یکی از آنهاست. البته خریدار دست‌کم ۱۲۰ روز فرصت خواهد داشت با همراهی بنیاد کلود پیکاسو، پسر نقاش نامدار اسپانیایی اصالت اثر را تایید کند. به نظر می‌رسد اگر «سه‌گوش» واقعا برای پیکاسو باشد، خریدار خوشبخت بتواند آن را در حراجی‌های آینده به بهایی بسیار بسیار بالاتر به فروش برساند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها