{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

۱۴ مرد زنده از تبار داوینچی، کلیدی برای کشف اسرار درباره این هنرمند

۱۴ مرد زنده از تبار داوینچی، کلیدی برای کشف اسرار درباره این هنرمند
کدخبر : 4594
خبرنگار:

نتیجه یک مطالعه در مورد شجره‌نامه خانوادگی لئوناردو داوینچی نشان می‌دهد که او ۱۴ خویشاوند مرد و زنده دارد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که این هنرمند که هرگز ازدواج نکرد و فرزندی نداشت، احتمالا ۲۲ برادر ناتنی داشته‌است. محققان امیدوارند که با استفاده از نتایج این پژوهش اصالت استخوان‌های منسوب این هنرمند را تایید کنند و درک بهتری از استعدادهای این هنرمند بزرگ داشته باشند.

هنرام‌روز: الساندرو وزوسی (Alessandro Vezzosi) و اگنس ساباتو(Agnese Sabato)  پژوهشگرانی هستند که بیش از ده سال را صرف تحقیق برای ردیابی شجره‌نامه‌ی این نقاش بزرگ کرده‌اند.

حالا اخرین نتایج این پژوهش در مجله Human Evolution منتشر شده‌است. این پژوهش از زندگی پدربزرگ داوینچی از ۶۹۰ سال پیش (۱۳۳۱ میلادی) اغاز می‌شود و ۲۱ نسل را بررسی می‌کند و به ۵ شاخه تقسیم می‌شود و ۱۴ نفر از این خاندان می‌رسد که در حال حاضر زنده هستند.

لئوناردو نقاش، دانشمند، مهندس و مخترع در سال ۱۴۵۲ در وینچی متولد شد و در ۱۵۱۹ در فرانسه درگذشت.

وزوسی به آژانس خبری آنسا گفته‌: «محققان کروموزوم Y را که پدران به پسران منتقل می‌کنند را دنبال کردند و متوجه شدند این کروموزوم برای ۲۵ نسل تقریبا بدون تغییر باقی می‌ماند.

در سال ۲۰۱۶ پژوهشگران ۳۵ خویشاوند زنده لئوناردو را شناسایی کردند که تعدادی زیادی از ان‌ها زنان و اقو‌ام غیر مستقیم داوینچی بود. مشهورترین ان‌ها فرانکو زفیرلی کارگردان معرفی شد. البته این افراد کسانی نبودند که اطلاعاتی مفید در مورد DNA لئوناردو به ما بدهند.»

۱۴ نفری که در اخرین نسخه این پژوهش از انان یاد شده سنی بین ۱ تا ۸۵ سال دارند و در شهرهای مختلف ایتالیا زندگی می‌کنند و به کارهایی چون کارمندی، شیرینی‌فروشی، آهنگری و فروش ظروف چینی مشغول هستند و یکی از آن‌ها هنرمند است و قرار است DNA ان‌ها با استخوان‌های منسوب به داوینچی مطابقت داده شود. 

در طول این پروژه ، محققان داده ها را از اسناد تاریخی که در بایگانی‌های عمومی و خصوصی نگهداری می‌شوند و از گزارش‌های مستقیمی که توسط فرزندان بازمانده ارائه شده، جمع آوری کردند. 

محل اصلی دفن لئوناردو در کلیسای Saint-Florentin در فرانسه بود، اما این کلیسا طی انقلاب فرانسه تخریب شد. استخوانها از آنجا برداشته شدند و در نمازخانه کوچکتر قلعه سنت هوبرت دفن شدند. حالا تنها فرض این است که آنها بقایای لئوناردو هستند. 

منبع: گاردین

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها