{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رونق فروش حراجی‌های هنری به روال پیش از کرونا بازگشت

رونق فروش حراجی‌های هنری به روال پیش از کرونا بازگشت
کدخبر : 4691

مجموع فروش سه حراج‌خانه معروف دنیای هنر در سال جاری میلادی ۲۳۰ درصد افزایش یافت و رونق در این بازار به سطح پیش از کرونا رسید. مجموع فروش حراج‌های جهانی کریستیز، ساتبیز و فیلیپس در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسید که هم از یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون دلار فروش نیمه اول سال ۲۰۲۰ بیشتر بود، هم از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سال ۲۰۱۹. این افزایش فروش، رونق در بازار حراج اقلام لوکس هنری را به سطح پیش از شیوع کرونا برمی‌گرداند و علامتی است از علاقه مجدد مردم به هنر و هرآنچه ارزش کلکسیون کردن داشته باشد.

هنرام‌روز: حراجی کریستیز در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۱ کمی از عواقب منفی شیوع ویروس کرونا بر بازار حراج‌های هنری فاصله گرفت و با درآمد ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری، دومین دوره پرفروش خود در ۶ سال گذشته را پشت سر گذاشت. خریداران آسیایی ۳۹ درصد، مشتریان منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا ۳۳ درصد و آمریکایی‌ها ۲۸ درصد از مجموع فروش کریستیز در این ۶ ماه را به خود اختصاص دادند و ۸۷ درصد اقلامی که در این حراجی به مزایده گذاشته شده بود، فروش رفت.

مجموع فروش حراجی ساتبیز (به استثنای حراج‌های خصوصی) در نیمه اول سال جاری میلادی ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بود که نسبت به فروش ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری آن در سال ۲۰۲۰، رشد قابل توجهی داشت. مجموع فروش حراجی کریستیز (به استثنای حراج‌های خصوصی) در این مدت به ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید در حالی که سود این حراجی در سال ۲۰۲۰ تنها ۴۸۱ میلیون دلار بود. در مورد حراجی فیلیپس هم میزان فروش در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۱ از ۱۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰، به ۴۲۵ میلیون دلار افزایش یافت.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، شاخه آنلاین حراج‌ها نیز در این مدت رشد قابل توجهی را تجربه کرد و با ۱۷۸ درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته، به ۲۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار رسید. همچنین میانگین قیمت‌گذاری‌ها در این بخش ۲۷ هزار دلار بود که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ و سال ۲۰۱۵ به ترتیب ۲ و ۶ برابر شده است. 

منبع ایرنا

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها