{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

یادبودی برای قربانیان انفجار بزرگ بیروت

یادبودی برای قربانیان انفجار بزرگ بیروت
کدخبر : 4735
خبرنگار:

به تازگی مجسمه‌ای فلزی و 25 متری از جنس فولاد و اثر ندیم کرم در بندر بیروت به نمایش درآمده‌است. غول آهنینی که بعد از گذشت حدود یک سال از انفجار بزرگ بندر بیروت از میان ویرانه‌ای این اتفاق وحشتناک قد علم کرده و می‌خواهد چیزی شبیه به یک گل یا پرنده را به بازماندگان این انفجار تقدیم کند.

هنرام‌روز: این مجسمه که از تکه‌های فلزی آسیب‌دیده بندر بیروت ساخته شده یادبودی برای قربانیان انفجار و نمادی از امید برای برای بازماندگان این حادثه است.

«ندیم کَرَم» هنرمند لبنانی که در زمینه طراحی مجسمه‌های بزرگ در فضاهای عمومی فعال است و تاکنون آثارش در چند شهر بزرگ جهان چون لندن و توکیو نصب شدند این مجسمه را طراحی کرده و تعداد زیادی از دواطلبان از بیست و هف سازمان این طرح را اجرا و ساخته‌‍اند. ندیم کرم می‌گوید: «ما همگی در کنار یکدیگر کار می‌کنیم تا اعلام کنیم زندگی مهم است و ما بسیار نگران آنچه که در بیروت اتفاق افتاد هستیم.»

البته نمایش و اجرای این مجسمه با حاشیه‌ها و واکنشن‌هایی در فضای مجازی همراه بود. برخی افراد در واکنش به این مجسمه اعتراض کرده و گفته زمانبندی نمایش این مجسمه مناسب نیست و اول باید عاملان این حادثه مجازات شوند و برخی از کاربران از ساخت این اثر هنری بزرگ استقبال کردند. عوامل ساخت این اثر نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند تنها دلیل اجرای این پروژه ابراز اندوه و خشم نسبت به این حادثه بوده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها