{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

شرکت سازنده باربی یک عروسک از سارا گیلبرت مخترع واکسن اکسفورد ساخت

شرکت سازنده باربی یک عروسک از سارا گیلبرت مخترع واکسن اکسفورد ساخت
کدخبر : 4851

عروسکِ باربی «سارا گیلبرت» مخترع و سازنده واکسن آکسفورد توسط شرکت سازنده عروسک‌های باربی، عروسک ساخته شد.

هنرام‌روز: خانم گیلبرت می‌گوید این محصول جدید شرکت سازنده عروسک‌های باربی برایش "بسیار غریب" است، ولی امیدوار است این عروسک برای کودکان "الهام‌بخش" باشد. 

سارا گیلبرت می‌گوید "امیدوارم این عروسک باعث شناخت بچه‌ها از مشاغلی شود که ممکن است چیزی درباره‌شان نشنیده باشند، مثل واکسن‌شناسی."

EB0FEB32-0E92-415B-8BE3-D754614099B6

عروسک باربی طراحی شده بر اساس خانم گیلبرت، یکی از تنها پنج عروسک باربی است که بر اساس زنان فعال در زمینه‌های علمی، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات طراحی شده است. 

سارا گیلبرت اوایل سال ٢٠٢٠ و پس از شیوع ویروس کرونا در چین کار ساخت و طراحی واکسن کرونا را آغاز کرد و اکنون واکسنی که او ساخته، یعنی واکسن آکسفورد آسترازنکا، در ١٧٠ کشور جهان برای مقابله با این بیماری به کار گرفته شده است. 

شرکت سازنده اسباب‌بازی ماتل که سازنده عروسک‌های باربی است، طی سال‌های اخیر به این خاطر که عروسک‌های باربی الگویی غیرواقع‌گرایانه برای زنانگی محسوب می‌شود، مورد انتقاد قرار گرفته است. به همین خاطر طی سال‌های اخیر عروسک‌هایی با رنگ پوست‌های متفاوت و مشاغلی چون آتش‌نشان، دکتر و فضانورد هم عرضه کرده است، البته هنوز هم طراحی‌های این شرکت ویژگی‌های خاص خود را دارد. مثلا خانم گیلبرت را لاغرتر از خودش ساخته است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها