{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

طوفان شدید در ژاپن مجسمه «کدو تنبل زرد» اثر یایویی کوساما را به دریا انداخت

طوفان شدید در ژاپن مجسمه «کدو تنبل زرد» اثر یایویی کوساما را به دریا انداخت
کدخبر : 5039
خبرنگار:

روز گذشته طوفان شدید در جزیره نائوشیما در استان کاگاوا ژاپن، مجسمه کدو تنبل زرد اثر یایویی کوساما را به دریا انداخت. این کدو تنبل که بیش از ۶ فوت ارتفاع و ۸ فوت عرض دارد از سال ۱۹۹۴ بر اسکله این ساحل نصب شد.

هنرام‌روز: در پی این اتفاق ویدئوهای این مجسمه با ارزش مادی چند میلیون دلار در حالی که روی موج‌های دریا تکان می‌خورد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و به نظر می‌رسد که به دو تکه تقسیم شده.

نشریه واشنگتن پست گزارش داد که خوشبختانه مجسمه از دریا بیرون اورده شد و به یک سایت هنری منتقل شد اما هنوز خبری از بازسازی آن منتشر نشده‌است.

بر اساس پایگاه اطلاع رسانی قیمت اثار هنری در وب سایت ارت نت قیمت یکی از مجسمه‌های کدو تنبل طرح دار زرد و سیاه کوساما که در سال ۲۰۰۹ در حراج کریستیز لندن ۳.۷ میلیون دلار فروخته‌شد. قیمت نمونه مشابه دیگر از این مجموعه که در سال ۲۰۱۳ ساخته و ماه مه گذشته در حراج ساتبیز هنگ کنگ به فروش رسید بیش از ۲ میلیون دلار بود.

جزیره نائوشیما به دلیل وجود موزه های متعدد هنر مدرن و معماری پیشرفته و همچنین نمایش انواع اثار هنری مدرن در اطراف جزیره، به عنوان جزیره هنری ژاپن شناخته می‌شود و مجسمه کوساما که در سال ۱۹۹۴ در آنجا نصب شد، یکی از محبوب‌ترین اثار جزیره است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد در پی طوفانی در سال ۲۰۱۹ این مجسمه از اسکله برداشته شد اما طوفان روز گذشته انقدر شدید بود که فرصتی برای جابجایی این مجسمه باقی نگذاشت و مجسمه به دریا افتاد.

یایویی کوساما یکی از مشهورترین هنرمندان زنده در قید حیات است و هر روز به افرینش مشغول است. کوساما در خصوص علاقه‌اش به کدو تنبل‌ها می‌گوید شیفته ظاهر فریبنده، فروتنی و سادگی وافر و توازن در جسم معنوی ان‌ها شده. او می‌گوید زمانی که در کودکی با پدربزرگش به مهدکودک می‌رفت، یک کدو تنبل به اندازه سر یک ادم دید و زمانی که رفت تا ان را بردارد کدو تنبل با او صحبت کرد. گفته می‌شود کوساما زمانی که کارش را به عنوان یک هنرمند اغاز کرد مدت‌ها کدو تنبل را به عنوان سوژه اصلی کار انتخاب کرد. کدو تنبل کوساما در جزیره نائوشیما اولین سازه بزرگ و پایدار این هنرمند بود که در فضای باز نصب شد. اما این مجسمه تنها نسخه از این مجسمه نیست. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها