{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کانیه وست، همسر سابق کیم کارداشیان، با هنرمندان مختلفی برای کاور آلبوم‌هایش همکاری می‌کند

اثری از لوییز بورژوا الهام‌بخش جدیدترین اثر کانیه وست شد

اثری از لوییز بورژوا الهام‌بخش جدیدترین اثر کانیه وست شد
کدخبر : 5041
خبرنگار:

کانیه وست، خواننده، رپر و تهیه کننده مشهور آمریکایی، از هنرمندان زیادی برای طراحی کاور آلبوم‌هایش استفاده کرده است.

هنر ام‌روز: در دهمین آلبوم استودیو‌یی‌اش، Donda(2021)، که تاریخ دقیق انتشار آن هنوز برای طرفدارانش فاش نشده، وست از اثری از لوئیز بورژوا برای کاور آلبومش الهام گرفته است. این اثر قصیده‌ای است برای مادرش، که در سن ۵۸ سالگی در یک جراحی غیراورژانسی فوت کرده است.

 

kanye-west-attends-the-christian-dior-show-as-part-of-the-paris-fashion-week-womenswear-fall-winter-2015-2016-on-march-6-2015-in-paris-france-photo-by-dominique-charriau-wireimage-square

 

لوئیز بورژوا در سال ۲۰۱۰ چشم از جهان بست، به آثاری که در کاوش با رابطه مادرش خلق کرده معروف است. آثار شاخص او، مجموعه‌ای از مجسمه‌های عنکبوت، از جمله عنکبوت ۹ متری «مامان» است. عنکبوت‌ها موجوداتی ترسناک هستند، اما از نظر بورژوا، بندپایان موجوداتی باهوش، مفید و محافظ هستند؛ درست مانند مادرش.

 

yann-charbonnier-portrait-de-louise-bourgeois

 

کانیه وست یکی از مجسمه‌های عنکبوت بورژوا را در فرانسه مشاهده کرده بود، اما برای کاور آلبوم Donda اثر متفاوت دیگری از این هنرمند را انتخاب کرد. فیگور زنانه‌ای که با گواش قرمز برروی کاغذ کشید شده بود، شباهت زیادی به ونوس ویلندورف، مجسمه‌ی باستانی و سمبل باروری داشت. این اثر بورژوا در سال ۲۰۰۷ خلق شد؛ درست همان سالی که مادر کانیه وست فوت کرده بود.

 

Maman_-_Louise_Bourgeois_-_03

 

فیگورهای زنانه‌ او، با سینه‌ها و شکم‌های درشت، درگیری‌های فکری او نسبت به جنسیت، بارداری، مادرشدن و چرخه‌ی زندگی را نشان می‌دهد. در زندگی کانیه وست، این فیگور به‌خصوص، علاوه بر رابطه‌ی او با مادرش، نقش خودش به عنوان پدر، همسر و هنرمند تأثیرگذار را نشان می‌دهد.

 

ققلث

 

Kanye_West_is_using_an_adaptation_of_a_red_Louise_Bourgeois_drawing_from_her_series_Les_têtes_bleues_et_les_femmes_rouges_for_the_cover_of_DONDA

 

Kanye_West_-_Donda_With_Child

]

 

کاور آلبوم (Graduation – ۲۰۰۷) وست، توسط هنرمند ژاپنی تاکاشی موراکامی طراحی شد. هنرمند آمریکایی، KAWS، کاور اختصاصی برای آلبوم دیگر او طراحی کرد. هنرمند آمریکایی، جورج کاندو، کاور آلبوم My Beautiful Dark Twisted Fantasy (۲۰۱۰) را نقاشی کرده بود.

 

5

 

7

 

51FvW2ILXTL._SL1200_

 

kanye-west-808s-heartbreak-kaws-3

 

1960x1960bb-64

 

کاور آلبوم اخیر او (مسیح پادشاه است-۲۰۱۹) عکسی از صفحه موسیقی است. رنگ استفاده شده برای این صفحه، نشان‌دهنده‌ی وابستگی شدید او به هنر و خودپرستی است. این رنگ همین‌طور اشاره مشخصی به آبی معروف ایوز کلاین دارد.

 

Jesus_Is_King_film_poster

 

kanye-west-jesus-is-king-cover-code-00

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها