{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دستیار فرانسیس بیکن موزه تیت را تهدید به شکایت کرد

دستیار فرانسیس بیکن موزه تیت را تهدید به شکایت کرد
کدخبر : 5262
خبرنگار:

باری ژول دوست و دستیار فرانسیس بیکن موزه تیت را تهدید به شکایت کرد، چرا که در نمایش و نگهداری از بیش از ۱۲۰۰ طراحی، نامه، نقاشی و عکس‌های فرانسیس بیکن که در سال ۲۰۰۴ به این موزه اهدا شده، موفق نبوده‌است. ارزش مالی این مجموعه در ان زمان حدود ۲۰ میلیون پوند براورد شده‌بود. او می‌گوید احتمالا از این اثار و اسناد در موزه‌ای در فرانسه بهتر نگهداری می‌شود. گفتنی است که مرکز دارایی‌های بیکن در صحت این اثار و اسناد تردید دارد.

هنرام‌روز: باری ژول اواخر دهه ۱۹۷۰ با بیکن آشنا شد. به گزارش گاردین ، ​​ژول در ایمیلی که در تاریخ ۳ آگوست به ماریا بالشاو، مدیر موزه تیت فرستاده‌است، اعلام کرده که از این موزه برای بازگشت آثار شکایت خواهد کرد. این تهدید پس از سال‌ها مکاتبه بین ژول و موزه تیت مطرح شده. پیش از این ژول نارضایتی خود را از اینکه اشیا و اثار اهدایی او موضوع یک نمایشگاه بزرگ نبوده‌است ابراز نارضایتی کرده‌بود.

موزه اعلام کرده‌بود پیش از این بخشی از اثار و اسناد را در نمایشگاهی در سال ۲۰۰۸ نمایش داده و برخی از اثار برای نمایشگاه‌هایی دیگر مناسب هستند. اما ژول می‌گوید بارها از طرف موزه با سکوت مواجه شده و درخواست او نادیده گرفته‌شده‌است. 

او می‌خواهد در صورتی که تا ماه اکتبر ۲۰۲۱ نتیجه رضایت بخشی از این موزه دریافت نکند اقدامات قانونی برای پس گرفتن هدیه‌اش از موزه را اغاز کند.

اما ژول تنها اهدا کننده‌ای نیست که قصد دارد اثارش را از موزه تیت پس بگیرد. این موضوع رو به افزایش است و به یک کابوس برای موزه‌ها تبدیل شده، چرا که مجموعه داران می‌توانند به جای اهدای اثار ارزشمندشان به موزه‌ها با فروش ان‌ها در شرایطی که قیمت اثار هنری خصوصا اثار هنری مدرن و معاصر رو به افزایش است، سود کلانی ببرند. 

 سخنگوی موزه تیت در این خصوص به نشریه ارت نت نیوز گفت که پیشنهاد ملاقات با ژول را در ماه سپتامبر مطرح کرده‌است. 

مرکز دارایی‌های بیکن نیز در پاسخ به سوال ارت نت نیوز اعلام کرد در خصوص اصالت اسناد و اثار مذکور تردید‌هایی وجود دارد چرا که برخی از ان‌ها با اثار بیکن مطابقت ندارند و در فهرست دارایی‌هایی بیکن موجود نیستند.

پرتوریوس محقق مرکز دارایی‌های بیکن که در این خصوص مقاله‌ای نوشته می‌گوید: «ادعای ژول اغراق امیز و متناقص است و روند افزایشی قیمت اثار بیکن در اوج گیری ادعاهای او بی تاثیر نیست.»

ژول می‌گوید فرانسیس بیکن این ارشیو را در سال ۱۹۹۲ و پیش از سفرش به اسپانیا به او هدیه داد. بیکن کمی بعد در اسپانیا در اثر حمله قلبی درگذشت. او همچنین می‌گوید موزه تیت را به این دلیل برای اهدای این ارشیو انتخاب کرده که موزه مورد علاقه فرانسیس بیکن بود. 

او به گاردین گفت که اگر این مجموعه را از تیت خارج کند، قصد دارد آن را به موزه ای در فرانسه و جایی که در حال حاضر ساکن است، اهدا کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها