{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جمشید سماواتیان از بیمارستان مرخص شد

جمشید سماواتیان از بیمارستان مرخص شد
کدخبر : 5325

جمشید سماواتیان ـ هنرمند نقاش ـ که به علت ابتلاء به کرونا در بیمارستان بستری شده بود، شب گذشته، از بیمارستان مرخص شد.

نیکنام حسین‌پور  ـ مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ـ به ایسنا اطلاع داد که این هنرمند که چهارشنبه شب ـ ۲۷ مرداد ماه ـ پس از پیگیری‌های صورت گرفته در بیمارستان بانک ملی در چهارراه استانبول بستری شده بود و خونریزی شدید داشت، شب گذشته به اصرار خودش به منزل منتقل شده است. حسین‌پور پیشتر به ایسنا اطلاع داده بود که ۳۰ درصد از ریه این هنرمند در پی ابتلاء به کرونا درگیر شده است. 

با وجود فراهم شدن شرایط تزریق واکسن و اصرار ما برای این اتفاق، خود استاد تمایل نداشت که واکسن کرونا بزند.

AuctionWork_44

جمشید سماواتیان از چهره‌های نسل دوم نقاشان نوگرای ایران، در دانشکده هنرهای زیبای تهران هنرآموزی کرده است. او هم دوره‌ هنرمندانی چون آیدین آغداشلو، علی‌اکبر صادقی، رویین پاکباز و عباس کیارستمی بوده است.  سماواتیان متأثر از هنرهای سنتی و دیوارنگاره‌های عصر صفوی زادگاهش اصفهان به خلق آثاری پرداخته که یادآور و نشان‌دهنده گذر زمان و تخریبی است که بر هنرهای سنتی ایران رفته است.

سماواتیان با تسلط بی‌نظیر بر انواع ابزارها و تکنیک‌های غیرمتعارف، به احیای هنر گذشته ایرانی با نگاهی نو و بن‌مایه‌های انتزاعی اهتمام ورزیده است. او در نقاشی‌های نیمه‌فیگوراتیو خود از موادی چون خاک، گل، گچ، مواد ترکیبی، ورق‌های طلا و نقره همراه با شیوه‌های مختلف پتینه‌کاری بهره می‌گیرد تا فرسودگی، ریختگی و ترک‌ها را به نمایش بگذارد. همین استفاده از مواد غیرمتعارف به آثار او خصوصیتی معاصر بخشیده است.

AuctionWork_12096

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها