{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

حمایت از اساتید هنرستان هنرهای زیبای پسران

حمایت از اساتید هنرستان هنرهای زیبای پسران
کدخبر : 5428

هنرجویان، والدین، اساتید و کادر اداری هنرستان هنرهای زیبا پسران کارزاری برای حمایت از حسین جنتی و محمدرضا طاهری دو تن از اساتید این هنرستان راه اندازی کردند چرا که این اساتید در پی انتشار مطالبی در فضای مجازی حکم قطع همکاری دریافت کرده‌اند.

هنرام‌روز: 

متن بیانیه این کارزار به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر جاودانی

ریاست محترم اداره کل ارشاد استان تهران

با سلام و احترام

همچنان ‌که مستحضرید هنرستان هنرهای زیبا پسران با قدمت هفتاد سال معتبرترین هنرستان در کشور است که همواره مورد توجه خاص هنرآموزان بوده و در طول فعالیت خود نامداران بی‌شماری را تربیت و به جامعه هنری معرفی کرده است که این خود حاصل شناخت و آگاهی مدیران بالادستی و اساتید مجرب هنرستان از فضای آموزشی خاص و روحیات هنرآموزان است.

در طول دو سال گذشته پاندمی کرونا شرایط حاکم بر کلیه فضاهای آموزشی را به شدت تحت تأثیر قرار داده و به علت شرایط خاص آموزش هنر، این آسیب‌پذیری بیشتر هم بوده و مسیر طبیعی تحصیل فرزندانمان را به چالش کشیده است.

علاوه بر این‌ها اخیراً مطلع شدیم که همزمان با بازنشستگی استاد جلال متولی، هنرمند عالی‌قدر و مدیر بااخلاق هنرستان هنرهای زیبای پسران (زیر نظر آن اداره محترم) دو تن از اساتید توانمند، گرانمایه، بسیار دلسوز و باتجربه هنرستان، آقایان حسین جنتی و محمدرضا طاهری، به دلیل آن‌که در صفحات فضای مجازی خود شعر اعتراضی سروده یا می‌سرایند، مورد مؤاخذه چندباره قرار گرفته و حکم به قطع همکاری دریافت کرده‌اند.

صرف نظر از اینکه هر یک از ما امضاکنندگان زیر چه‌قدر با اشعار و افکار این اساتید برجسته و ممتاز هنرستان موافق یا مخالف باشیم، اینگونه برخوردها مغایر با اصول اخلاقی بوده و علاوه بر اینکه کادر مجرب و آزموده هنرستان را برای مدیریت جدید به کاستی می‌کشاند، به روحیه فرزندانمان آسیب جدی دیگری وارد خواهد کرد؛ چراکه روح هنر آمیخته به انتقاد است. اگر با اساتید اینگونه می‌کنند نوجوان ما با چه امیدی چشم به آینده داشته باشد؟

مشهود است که فشار این حجم از تغییرات ناگهانی به کادر و نیروی مربیان باتجربه هنرستان، آسیبی افزون بر آسیب‌های جاری‌ست. اگر مربیان و اساتید نامبرده یا هر مسئول و متصدی دیگر مشمول محکومیت ناشی از خطای قانونی باشد، دفاعی از ایشان جایز نیست ولی اگر این عزیزان، تنها به دلیل روحیه انتقادی هنر خود زیر تیغ اخراج قرار گرفته‌اند، این کم‌لطفی مسئولان غیرقابل‌قبول و محل اعتراض است.

لذا اینجانبان هنرجویان، والدین، اساتید و کادر اداری هنرستان هنرهای زیبا، رسماً درخواست داریم با درنظر گرفتن جمیع ملاحظات، در آستانه سال تحصیلی جدید هرچه سریع‌تر نسبت به ادامه کار و بازگشت این دو استاد برجسته به کار تدریس هنرجویان، پیگیری و اقدام مقتضی به عمل آید.

پیشتر از توجه جنابعالی و همکاران‌تان سپاسگزاریم.»

شروع کارزار: ٣٠ مرداد ١٤٠٠

• پایان کارزار: ٠٢ شهریور ١٤٠٠

• از طرف: هنرجویان، والدین، اساتید و کادر اداری هنرستان هنرهای زیبا

• هشتگ رسمی: #حمایت_از_اساتید_هنر

• نویسنده: حمید رضا شعبانی ، محمد فیروز فلاح‌راد

جهت امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید: 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها