{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مقامات امستردام تابلوی کاندینسکی را به وارثان اصلی ان بازمی‌گرداند

مقامات امستردام تابلوی کاندینسکی را به وارثان اصلی ان بازمی‌گرداند
کدخبر : 5859
خبرنگار:

مقامات شهر آمستردام تابلو «نقاشی با خانه‌ها» اثر «واسیلی کاندینسکی» را به وارثان صاحب یهودی این اثر بازمی‌گردانند. تصمیم بازگرداندن این تابلو که از سال ۱۹۴۰ در مجموعه موزه اشتدلیک آمستردام نگهداری می‌شد به یک کشمش طولانی مدت پایان می‌دهد.

هنرام‌روز: تابلوی مذکور اثر کاندینسکی نقاش مشهور روس در سال ۱۹۰۹ خلق شده و قرار است از موزه به خانه وارثان «ایرما کلین» و «رابرت لوئینستین» منتقل شود. 

این دو مالکان اصلی تابلو پیش از اشغال هلند توسط سربازان نازی هلند و در جریان جنگ جهانی دوم بودند. نقاشی پنج ماه پس از هجوم نازی‌ها در یک حراجی به قیمتی کمتر از ارزش واقعی فروخته شد.

B521064F-1746-41F7-A261-D8494D70D709

سال گذشته بود که دادگاهی در آمستردام حکم سال ۲۰۱۸ که برای این باقی ماندن این نقاشی در موزه اشتدلیک را تایید کرد. این نقاشی توسط موزه در سال ۱۹۴۰ در یک حراجی عمومی به قیمتی که اکنون معادل ۱۶۰۰ دلار است خریداری شده بود؛ این درحالی است که ارزش واقعی این نقاشی امروزه به ۲۲ میلیون دلار می‌رسد.

تصمیم دادگاه انتقادهایی را به دنبال داشت و به بررسی این موضوع توسط کمیته‌ای که وزارت فرهنگ هلند تعیین کرده بود منجر شد. این کمیته در نهایت به نفع وارثان حقیقی اثر تصمیم‌گیری کرد.

در پی این تصمیم وارثان که از فرزندان ایرما کلین و رابرت لوئینستین هستند، از شهردار آمستردام برای تصمیم شجاعانه او و از وزیر فرهنگ و همچنین از وکلای خانواده و متخصصان زیادی که به ان‌ها کمک کردند تشکر کردند.

در بیانیه شهر آمستردام در این خصوص امده: «هدف اصلی ما اصلاح بی عدالتی بود که در حق قربانیان صورت گرفته.»

منبع: ارت نت

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها