{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

میکل انژ هنرمند توانای تاریخ هنر انسانی کوتاه قد بود

میکل انژ هنرمند توانای تاریخ هنر انسانی کوتاه قد بود
کدخبر : 6150
خبرنگار:

محققان با مطالعه کفش‌های منسوب به میکل انژ دریافتند که او شخصی کوتاه قد بود.

هنرام‌روز: نتیجه این مطالعه در سپتامبر ۲۰۲۱ در مجله Anthropologie در جمهوری چک منتشر شد‌ه‌است. محققان سه لنگه کفش را که تصور می‌شود متعلق به میکل انژ است را بررسی کردند؛ این کفش‌های چرمی و یک دمپایی چرمی همگی در مجموعه موزه Casa Buonarroti در فلورانس نگهدارندی می‌شوند. (یک لنگه از دمپایی‌ها در سال ۱۸۷۳ از موزه دزدیده‌شد.)

با اندازه گیری این کفش‌ها محققان دریافتند قد این هنرمند توانمند حدودا ۵ فونت و دو اینچ و نزدیک به ۱۶۰ سانتی‌متر بوده‌است. 

این به این معناست که شاید میکل انژ  برای دسترسی و نقاشی قسمت‌های بالای سقف مشکل داشته اما این موضوع مانعی برای اجرای بی نقص اثارش نشده‌است. اثاری که تا به امروز زیبا و درخشان هستند. 

البته شایان ذکر است که بر طبق معیارهای روز یعنی قرن ۱۵ و ۱۶ قد میکل انژ کمتر از حد معمول نبوده‌است. (این نتیجه هم بر اساس نوشته‌های علمی مربوط به زمان رنسانس و مشاهدات جورجیو وازاری اولین مورخ تاریخ هنر به دست امده‌است.)

وازاری میکل انژ را چنین توصیف می‌کند: «قد متوسط، شانه‌هایی پهن و بقیه بدن متناسب.»

«او مردی بسیار سالم، لاغر و عضلانی بود.»

البته تمامی این‌ها در حد گمانه زنی است چرا که بقایای جسد منسوب به میکل آنژ واقع در کلیسای سانتا کروچه در فلورانس، هرگز نبش قبر نشده و مورد مطالعه قرار نگرفته‌است. احتمالی دیگر هم وجود دارد که این سه کفش متعلق به یکی از بستگان میکل آنژ بوده‌است.

منبع: ارت نت

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها