{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بانک سوئیس حساب «ای‌وی‌وی» هنرمند چینی را به دلیل سابقه کیفری در چین مسدود کرد!

بانک سوئیس حساب «ای‌وی‌وی» هنرمند چینی را به دلیل سابقه کیفری در چین مسدود کرد!
کدخبر : 6155
خبرنگار:

هنرمند و مخالف دولت چین ای‌وی‌وی در جدیدترین مصاحبه‌اش اعلام کرد که حساب بانکی بنیاد او در بانک Credit Suisse بسته شده‌است.

هنرام‌روز: این هنرمند که اکنون در پرتغال زندگی می‌کند، به وب سایت ارت نت گفته که بانک در بهار ۲۰۲۱ با او تماس گرفت و اعلام کرد که حساب بنیادش به دلیل سابقه کیفری او بسته می‌شود.

این در حالی است که ای‌وی‌وی در سال ۲۰۰۸ ورزشگاه اشیانه پرنده را در پکن برای بازی‌های المپیک طراحی کرد. بعد از ان و در سال ۲۰۱۱ بود که به دلیل صحبت بر علیه دولت چین و سیاست‌هایش ۸۱ روز را در انفرادی گذراند و بعد از ان از چین خارج شد. 

ای‌وی‌وی می‌گوید هرگز به صورت رسمی حکمی در خصوص محکومیت کیفری او صادر نشده‌است و به دلایل سیاسی در زندان بوده‌است.

بانک Credit Suisse هنوز در این خصوص اظهار نظری نکرده‌است.

ای وی‌وی اما می‌گوید بانک سوئیس این اقدام را در راستای اجرای سیاست جدیدش یعنی بستن حساب همه افرادی که سابقه کیفری دارند انجام می‌دهد. 

ان‌ها معتقد بود (یا تظاهر می‌کردند که معتقدند!) که من سابقه کیفری دارم اما با کمی تحقیق مشخص می‌‌شد که من حتی به صورت رسمی متهم نشده‌ام چه رسد به اینکه محکوم هم شده‌باشم.»

بانک های غربی خود را در موقعیت دشواری می بینند: ان‌ها در تلاشند تا بین مسائل سیاسی و تمایل به جذب سرمایه ثروتمندان روزافزون و در حال رشد چین به عنوان مشتری توازن برقرار کنند!!

سیمون باپتیست از واحد اطلاعات اکونومیست به بی بی سی گفت که "دوران طلایی" به پایان رسیده است و صاحبان مشاغل و نهادهای اقتصادی مجبورند بین چین و امریکا یکی را انتخاب کنند. 

ای‌وی‌وی نیز به بی‌بی‌سی گفته‌است که پیش از این با اقدامات مشابهی از سوی بانک های آلمان و هنگ کنگ روبرو شده است. 

او در ادامه می‌گوید حتی اگر این بانک‌ها بخواهند از این تصمیمشان صرف نظر کنند هم من حاضر نیستم با بانکی ارتباط داشته باشم که چنین رابطه عجیبی با چین دارد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها