{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایشگاه عکس «ناظر و منظور» برگزار می‌شود

نمایشگاه عکس «ناظر و منظور» برگزار می‌شود
کدخبر : 6383

نمایشگاه عکس «ناظر و منظور» شامل مجموعه عکس‌های هدا زابلی نژاد به کیوریتوری پژمان دادخواه ۲۵ شهریورماه در مؤسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا افتتاح می‌شود.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایلنا، «ناظر و منظور» عنوان نمایشگاه عکسی است که در نگارخانه محمود فرشچیان مؤسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا، پنجشنبه ۲۵ شهریورماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ افتتاح می‌شود. این نمایشگاه شامل مجموعه عکس‌های هدا زابلی نژاد به کیوریتوری پژمان دادخواه است. 

در استیتمنت نمایشگاه به قلم پژمان دادخواه آمده است:

«در مجموعه پیش‌رو هنرمند عکاس سعی دارد تا با نگاهی دوباره به مرزهای ما بین فتوژورنالیسم و عکاسی هنری و با تلاشی آگاهانه از برخی قواعد عکاسانه خارج شده و نگاه شخصی‌اش را ارائه دهد. عکاس، لحظه‌های ناب و آنی را با دید هنری و کادربندیِ متفاوت و غیرمتعارف حول مساله ذهنی‌اش ثبت و ارائه کرده است. این مجموعه که بیشتر کنکاشی در باب فعل مشاهده است، بیان‌کننده موقعیت‌هایی است که در آن بازدیدکنندگان نمایشگاه در مواجهه با اثر هنری و تماشاگران یک کارناوال شهری در مواجهه با یک رویداد فرهنگی به عنوان ناظر و مشاهده‌گر فعال حضور داشته و در عین حال همزمان بخشی از آن فضا شده و به منظورِ ناظری دیگر، یعنی عکاس تبدیل می‌شوند. بنابراین تلاش عکاس در ناظر و منظور، بر ثبت آنی و لحظه‌ای موقعیت و واکنش دیداری ناظرین و همچنین تغییر موقعیتشان به عنوان منظور و مشاهده شونده است.» 

علاقمندان می‌توانند جهت بازدید تا تاریخ ۱ مهرماه ساعت ۱۰ تا ۱۸ به استثنا روز جمعه به خیابان ولیعصر (عج)، خیابان طالقانی، خیابان برادران مظفر، پلاک ۱۲۵ مراجعه کنند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها