{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

به بهانه روز جهانی صلح «پیکاسو نقاش پیام اور صلح»

به بهانه روز جهانی صلح «پیکاسو نقاش پیام اور صلح»
کدخبر : 6580
خبرنگار:

در سال ۱۹۴۹ و همزمان با برگزاری کنفرانس صلح پاریس لوئیس آراگون نویسنده، طرحی از کبوتر اثر پابلو پیکاسو را برای پوستر این کنفرانس انتخاب کرد و بعد از آن طراحی‌های کبوتر این هنرمند به یکی از نمادهای تصویری صلح تبدیل شد.

هنرام‌روز: چند ماه پیش از برگزاری این کنفرانس  پیکاسو نام دختر خود را پالوما گذاشت که در زبان اسپانیایی به معنی کبوتر است.

پرندگان همیشه در کارهای پیکاسو حضور داشتند و گفته می‌شود پیکاسو در کودکی کبوتری داشت که او را با خود به مدرسه می‌برد و پدرش به عنوان یک نقاش محلی در نقاشی کشیدن از کبوتر تخصص داشت.

download

اما انتخاب پیکاسو برای نقاشی نمادی از صلح زمانی معنادارتر می‌شود که به سال ۱۹۳۷ و زمانی که او تحت تاثیر شنیدن بمباران شهر گرنیکا شهری کوچک در اسپانیا تابلوی عظیم «گرنیکا» را خلق کرد، برگردیم. این تابلوی غم انگیز به یکی از مهم ترین آثار هنری ضد جنگ تبدیل شد. از آنجا که از گرنیکا به عنوان یکی از جذاب ترین نقاشی های ضد جنگ جهان یاد می شود ، از پیکاسو دعوت شد تا تصویری به نمایندگی از صلح طراحی کند.

guernica-kid-644x430

در سال ۱۹۵۰ ، پیکاسو از کنگره صلح در انگلیس بازدید کرد و از خواسته شد تا در این کنگره سخنرانی کند او در این سخنرانی از پدرش گفت چگونه به او نقاشی از کبوتر را آموخته بود و سخنرانی را با این کلمات پایان داد ، «من طرفدار زندگی در برابر مرگ هستم و طرفدار صلح در برابر جنگ هستم.» 

H21832-L206777129

به نظر می‌رسد داستان انتخاب کبوتر به عنوان طرحی برای صلح به حضرت نوح و کشتى مشهور او باز مى گردد. پس از آنکه حضرت نوح درگیر طوفان سهمناک شد و از هر جاندار جفتى را انتخاب کرد و در کشتى گذاشت، با پایان گرفتن خشم طبیعت از پرندگان خواست، هر کدام به سمتى پرواز کنند و براى او از خشکى هاى اطراف خبر آورند. مدتى گذشت، سرانجام کبوتر سفید در حالى که یک شاخه زیتون را با نوک خود حمل مى کرد، بازگشت و از وجود زمینى سبز خبر داد.

سنگ نگاره جهانی پابلو پیکاسو ، La Colombe (کبوتر) را برای پوستر بزرگداشت کنفرانس صلح پاریس هم طرحی از کبوتر با شاخه زیتون است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها