{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

گرانترین سلف پرتره از یک نقاش زن در حراج ساتبیز

گرانترین سلف پرتره از یک نقاش زن در حراج ساتبیز
کدخبر : 6631
خبرنگار:

خانه حراج ساتبیز در ماه نوامبر یکی از خودنگاره‌های فریدا کالو هنرمند مشهور مکزیکی را برای فروش ارائه می‌دهد. قیمت این اثر ۳۰ میلیون دلار براورد شده که این اثر را به ارزشمندترین اثر فریدا کالو و به کران قیمت ترین اثر یک هنرمند امریکایی لاتین که تاکنون حراج شده ‌است تبدیل می‌کند.

هنرام‌روز: تابلو دیه‌گو و من (۱۹۴۹) خودنگاره‌ای غم انگیز از کالو است که پرتره همسرش دیه‌گو ریورا هنرمند مکزیکی را هم در خود دارد. کالو پرتره ریورا را در اندازه کوچک و روی پیشانی خود نقاشی کرده‌است. 

احتمال دارد که این اثر به ارتباط ریورا و خواننده مکزیکی ماریا فلیکس که شایعات زیادی را ایجاد کرد، مربوط باشد.

فریدا کالو (۱۹۰۷-۱۹۵۴) نقاش مکزیکی، تنها در پایان زندگی بود که اندکی به شهرت رسید. اما نگاه یگانه، سبک ویژه و دستخط برجسته او، در کنار سرگذشتی پرماجرا و شیدایی، او را به نامی‌ترین زن تاریخ هنر بدل کرد.

فریدا کالو نوشته بود من دو تصادف سخت را در زندگی‌ام تاب آوردم، یکی تصادف با اتوبوس و دیگری برخوردن به دیه‌گو. هنگامی که با دیه‌گو ریورا ازدواج کرد در آغاز دهه بیست زندگی خود بود و ریورا ۴۲ سال داشت. مادرش که با ازدواج آن دو مخالف بود پیوند آن‌ها را ازدواج فیل و فاخته توصیف کرد. این دو ارتباطی پر تنشی با یکدیگر داشتند. فریدا و ریورا از یکدیگر جدا شدند و بعدها، بار دیگر با هم ازدواج کردند. به رغم تنش در روابط، فریدا ریورا را پسرک نقاش خود می‌خواند.

آندره برتون، شاعر و نویسنده سورئالیست فرانسوی، نقاشی‌‌های فریدا کالو را سوررئال می‌خواند، اما فریدا نمی‌پذیرفت. می‌گفت من واقعیت خودم را نقاشی می‌کنم. و البته همه واقعیت او در نقاشی‌هایش نمی‌گنجید، در پوشش و آرایشش نیز جلوه می‌کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها