{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

موزه بریتانیا NFT دویست اثر از هوکوسای را می‌فروشد

موزه بریتانیا NFT  دویست اثر از هوکوسای را  می‌فروشد
کدخبر : 6724
خبرنگار:

توکن‌های غیر قابل معاوضه آثار هوکوسای هنرمند شهیر ژاپنی با همکاری موزه بریتانیا و موسسه استارت آپ فرانسوی LaCollection آماده شدند و همزمان با نمایشگاه بزرگ این هنرمند در موزه بریتانیا حراج می‌شوند.

هنرام‌‍روز: موزه بریتانیا از تاریخ ۳۰ سپتامبر تا ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ میزبان نمایشگاه «هوکوسای: تصویر بزرگ همه چیز» Hokusai: The Great Picture of Everything  خواهد شد. همزمان با این نمایشگاه ۲۰۰ توکن غیر قابل معاوضه یا NFT از آثار هوکوسای حراج خواهد شد که ۱۰۰ مورد آن مثل موج بزرگ از آثار نمایشگاه هستند و ۱۰۰ مورد از مجموعه موزه و از نقاشی‌های کتابی که اخیراً دوباره کشف شده و موضوع نمایشگاه است انتخاب شدند.

شرکت فرانسوی LaCollection که پیش از این در زمینه مشاوره و کمک به شرکت‌ها جهت ورود به حوزه دیجیتال فعالیت می‌کرد در ابتکار جدیدش با موزه بریتانیا برای این پروژه همکاری کرد. این شرکت با موزه‌های مختلف برای تولید NFT از آثارشان تماس گرفت و موزه بریتانیا از این پیشنهاد استقبال کرد. کریگ بندل مدیر بخشی از موزه بریتانیا می‌گوید: «برای ما به عنوان یک موزه مهم است که به طور مداوم خود را با امکانات و بازارهای جدید تطبیق دهیم و با مردمی ارتباط برقرار کنیم که ارتباط با انها از کانالهای قبلی و به صورت سنتی امکانپذیر نیست.»
‌NFT  آثار هوکوسای با اصل اثر مطابقت دارند و به دسته بندی‌‍‌های منحصر به فرد (تنها یک نسخه NFT) فوق العاده نادر (۲ نسخه NFT)، محدود (۱۰۰۰ نسخه) و رایج (۱۰ هزار نسخه) تقسیم می‌شوند و قیمت ارزانترین نسخه انها از ۵۰۰ دلار اغاز می‌شود.
این توکن‌‍‌های غیر قابل معاوضه در وب سایت LaCollection برخی به صورت ثابت و برخی به صورت مزایده فروخته می‌شوند. امکان پرداخت مبلغ با ارز دیجیتال وجود دارد و صاحبان آثار نیز می‌‍‌توانند اثر دیجیتالی خود را در وب سایتی دیگر بفروشند. 
مدیر شرکت LaCollection  می‌گوید این راهی برای دموکراتیزه کردن هنر و جذب هنرمندان به موزه و فضای هنری حرفه‌‍‌ای است. 
یکی از نسخه‌‍‌های دیجیتالی موج  بزرگ در تاریخ ۳۰ سپتامبر و همزمان با افتتاحیه نمایشگاه حراج می‌شود و نسخه دوم آن اوایل سال ۲۰۲۲.
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها