{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آثار جورجیا اوکیف بر دیوارهای مرکز فرهنگی پمپیدو در پاریس

آثار جورجیا اوکیف بر دیوارهای مرکز فرهنگی پمپیدو در پاریس
کدخبر : 6855
خبرنگار:

مرکز هنری پمپیدوی پاریس تا 6 دسامبر میزبان نمایشگاه آثار جورجیا اوکیف خواهد بود. این اولین نمایشگاه بزرگ این هنرمند شهیر در پاریس است. مرکز فرهنگی پمپیدو تنها یک اثر از اوکیف را در مجموعه خود دارد و برای این نمایشگاه حدود صد نقاشی از این هنرمند را از موسسات هنری معتبر چون موزه هنرمدرن نیویورک، موزه جورجیا اوکیف و سایر موسسات خصوصی امانت گرفته است.

هنرام‌روز: یکی از برگزار کنندگان نمایشگاه می‌‍ گوید این هنرمند برخلاق امریکا در اروپا کمتر شناخته شده و این نمایشگاه فرصتی را برای مخاطبان فراهم می کند تا از نزدیک با آثار او اشنا شوند. 

پیش از این و در سال 2015 موزه گرنوبل در فرانسه میزبان نمایش کوچکتری با عنوان اوکیف و دوستان بود اما نمایشگاه مرکز پمپیدو بزرگترین نمایش از آثار این هنرمند در فرانسه است.

676278-georgia-o-keeffe-au-centre-pompidou-11

جورجیا اوکیف «۱۵ نوامبر ۱۸۸۷- ۶ مارس ۱۹۸۶» نقاش امریکایی به واسطه نقاشی‌هایش از مناظر شهر نیویورک، نیومکزیکو و گل‌های بزرگش شناخته می‌شود. او همچنین یکی از اولین هنرمندان زن است که بخاطر روند متنوع آثارش تحسین منتقدان جهانی را به‌دست اورد. اوکیف در سال ۱۹۷۱ متوجه شد که قدرت بینایی‌اش رو به کاهش است. در سال ۱۹۷۶ کتاب زنگی نامه این هنرمند منتشر شد و در لیست پر فروش ترین کتاب‌ها قرار گرفت.

جورجیا اوکیف: «زمانی که یک گل را در دستتان می‌گیرید و به ان نگاه می‌کنید، ان گل در ان لحظه جهان شماست. من می‌خواهم این جهان را به اشخاص دیگر بدهم. زندگی بیشتر مردم در عجله می‌گذرد، آن‌ها فرصتی برای تماشای گل ندارند. من می‌خواهم آن‌ها چه بخواهند و چه نخواهند آن را ببینند.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها